خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه:

بهره‌برداری پایدار ضامن حفاظت و پایداری تالاب هشیلان خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۹۹

ترویج و تأکید بر بهره برداری پایدار و خردمندانه راهی است برای نیل به این هدف با ارزش و بطور یقین حفاظت و پایداری تالاب هشیلان را تضمین خواهد کرد.

ایلنا: نشستی پیرامون تلاب هشیلان، با حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست، روسای ادارات ذیربط ستادی و کار‌شناسان محیط زیست و اعضای تشکل غیردولتی «انسان و زمین» در سازمان حفظت محیط زیست استان کرمانشاه تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، در این نشست؛ پیرصاحب، عضو انجمن «انسان و زمین» و از بنیانگذاران این سازمان مردم نهاد با بیان اهمیت تالاب‌ها، شناخت علمی چالش‌های زیست محیطی تالاب‌ها و بویژه تالاب‌هایی مانند هشیلان، گفت: موضوع حفاظت از تالاب هشیلان یکی از اولویت‌های کاری این انجمن است.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: حمایت از این دیدگاه از سوی مسئولان ما را به شناخت زمین پزشکی و عللتهدید کننده تالاب نزدیک می‌کند و تمامی ذینفعان تالاب در صورت شناخت و درک ارزشهای تالاب و منابع محیط زیست، در امر حفاظت از آن و پایداری تالاب‌ها مشارکت خواهند کرد.

در ادامه این نشست، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، با بیان اینکه شعار روز جهانی تالاب‌ها در سال‌جاری «تالاب‌ها و کشاورزی» است، گفت: نقش جوامع محلی، کشاورزان، شوراهای اسلامی روستا و سازمان‌های غیر دولتی، گردشگران و بهره برداران از حوزه تالاب هشیلان، دارای اهمیت فراوانی است و این جوامع محلی یا درگیر درخط مقدم در تالاب بایستی دوستدار محیط زیست باشند.

توریج همتی اظهار داشت: ترویج و تأکید بر بهره برداری پایدار و خردمندانه راهی است برای نیل به این هدف با ارزش و بطور یقین حفاظت و پایداری تالاب هشیلان را تضمین خواهد کرد.

این مقام مسئول در پایان اظهار کرد: این نهاد برنامه‌هایی از قبیل اطلاع رسانی و آموزش مستمر، برگزاری همایش‌های علمی، پیرامون چالش‌ها، یافته‌ها و راه حل‌های حفاظت تالاب هشیلان در دستور کار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز