خبرگزاری کار ایران

زمانی برای بازی‌های سیاسی در کرمانشاه نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۱۲۶

زمانی برای بازی‌های سیاسی در استان نداریم و لحظه‌ای درنگ و تانی در نگاهی دقیق به شکاف‌های اقتصادی، فرهنگی و… کرمانشاه نسبت به دیگر استان‌ها یعنی آنچه که نباید بشود.

ایلنا: مدت‌های مدیدی بود که تهیه و انتشار آمارهای نادرست از وضعیت اقتصادی، اجتماعی و… استان کرمانشاه باعثگمراه شدن افکار عمومی و انتقاد منتقدان می‌شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، اعلام آمار کاهش بیکاران استان کرمانشاه، آن هم کاهش ۲۵ درصدی آمار این بیکاران در کمتر از یکسال؛ خود نکته‌ای جالب توجه بود که چندی نگذشت که مشاهدات و گزارش‌های جدید، واقعیت‌های دیگری را بیان کردند.

با روی کار آمدن ابراهیم رضایی به‌عنوان استاندار جدید این استان؛ وضعیت اعلام و انتشار آمارهای کمی و کیفی روندی عکس به خود گرفتند.

آمار بیکاری در استان کرمانشاه ۳۵ درصد است

اعلام صریح و بدون پرنده نرخ بیکاری بالای ۳۵ درصد توسط رضایی؛ استاندار کرمانشاه در کارگروه طرح توسعه کشاورزی استان خود دلیلی بر این ادعاست که مدیران در دو دولت قبلی نه تنها سامانی به وضعیت نامناسب اقتصادی و صنعتی کرمانشاه نداده‌اند، بلکه بسیاری از صنایع و مراکز تولیدی استان در مسیر و روند تعطیلی قرار گرفته‌اند.

کاهش شدید تولیدات استانی و تبدیل شدن کرمانشاه تنها به مسیر ترانزیت کالاهای تولیدی دیگر استان به کشور عراق و دیگر مناطق تنها محصول به دست آمده از برنامه ریزی غیراصولی و غیرکار‌شناسانه مدیران اقتصادی این استان دارد.

استفاده نکردن از پتانسیل‌های ویژه مرز‌ها و بازارچه‌های استان همانند وجود بازارچه‌های مرزی پرویزخان، خسروی، شوشمی، شیخ صله و… از سوی مدیران و دست اندرکاران اقتصادی کرمانشاه، یکی دیگر از دغدغه‌های استاندار جدید است.

ابراهیم رضایی در کارگروه طرح توسعه کشاورزی که به بیشتر به نشستی برای بیان معضلات و کاستی‌های کرمانشاه شباهت داشت؛ گفت: «۱۰ سال از فعالیت رسمی مرز پرویزخان می‌گذرد، ولی آنچه دیروز دیدیم حاصل بیشتر از یک ماه تلاش نبود».

استاندار کرمانشاه در ادامه با انتقاد شدید از عملکرد برخی مدیران اجرایی در استان، تاکید کردند: «اینگونه کار کردن هیچ ارزشی ندارد و بهتر اینکه این روند اصلاح شود. شیوه انجام کار‌ها در استان کرمانشاه در ۱۰ سال گذشته آنطور که باید و شاید نبوده است و نیاز به اقدامات اساسی احساس می‌شود».

روی دیگر انتقاد استاندار کرمانشاه در این جلسه گله‌مندی و ابراز نارضایتی از بخش صنعت و خدمات استان بود.

این سخنان استاندار کرمانشاه در حالی بیان می‌شود که بسیاری از سیاسیون و فعالان سیاسی و اقتصادی استان بازهم از اصل موضوع منحرف می‌شوند و استاندار را ملزم از مدیران و نیروهای بومی در اداره استان می‌کنند که به نظر می‌رسد که این خواسته هیچ مناسبتی با دولت تدبیر و امید ندارد، زیرا هرگز نمی‌توان تمام نیازهای مدیریتی را در استان و نیروهای بومی پیدا کرد و از سوی دیگر عکس این موضوع هم صادق است.

پس به‌جاست که دلسوزان سیاسی و اقتصادی این استان بیشتر به فکر توسعه و پیشرفت باشند تا آمدن نیروهای بومی و جلوگیری از سرازیر شدن مدیران غیربومی، زیرا تاریخ این استان بار‌ها نشان داده است که استفاده از نیروهای توانمند و متخصص خارج از نگاه بومی و غیربومی بودن، نتایج بهتر و مفیدتری در بر داشته است.

البته استاندار نیز باید از سرازیر شدن یک طرفه مدیران غیربومی به کرمانشاه جلوگیری کنند و اولویت جذب یک مدیر توانمند را به نیروهای بومی بدهند.

خوشبختنانه با نگاهی گذرا به کارنامه کاری و دیدگاه‌های استاندار جدید کرمانشاه در این چند روز کاری، می‌توان به استفاده از مدیران توانمند و متخصص در پست‌های کلیدی در استان خوشبین بود.

جابجایی اتوبوسی مدیران شهرستانی

از چند سال پیش روند تغییر فرمانداران و مدیران ادارات در شهرستان‌های استان روندی سریع و احساسی به خود گرفته بود و تقریبا در دولت دهم هر شهرستانی در کرمانشاه خارج از نگاه علمی و کار‌شناسانه تغییر فرماندار و چند مدیر را در خود دیده بود که این تغییرات چیزی جز عقب افتادن از برنامه‌ها و متضرر شدن مردم آن شهرستان، چیز دیگری در پس نداشت.

عدم انتصاب فرمانداران در شهرستان‌ها و استفاده از سرپرست در این مقام، خود کارکردی بسیار اشتباه و بحثبرانگیز است که این وضعیت در حال حاضر در چند شهرستان مهم استان صدق می‌کند.

جابجایی اتوبوسی مدیران شهرستانی از یک شهر به شهر دیگر، نتیجه‌اش آن می‌شود که امروز «آمار‌ها» می‌گویند!!

تلاش نمایندگان استان برای جذب اعتبارات لازم

چند روز پیش بودجه سال ۹۳ تقدیم مجلس شد و از روزهای آینده کشاکش وکلای مردم در مجلس برای جذب اعتبارات لازم حوزه انتخابیه خود وارد فاز عملیاتی می‌شود و انتظار می‌رود نمایندگان این استان با اجماعی منطقی و به دور از نگاه سیاسی و جناحی جذب اعتبارات لازم و ضروری برای کرمانشاه را در اولویت اول خود قرار دهند و اجازه ندهند که این استان روز به روز به رتبه‌های پایین‌تر توسعه یافتگی در کشور سقوط کند.

نیمه کاره بودن بسیاری از پروِژه‌های استانی افتتاح شده در دولت‌های نهم و دهم به علت عدم مدیریت مناسب و به ویژه کسری بودجه مهم‌ترین علت بیان این مهم است.

به دور ماندن از نگاه کمی به مدیران همسو و بالعکس، باید نصب العین نمایندگان استان قرار بگیرد، زیرا زمانی برای بازی‌های سیاسی در استان نداریم و لحظه‌ای درنگ و تانی در نگاهی دقیق به شکاف‌های اقتصادی، فرهنگی و… کرمانشاه نسبت به دیگر استان‌ها یعنی آنچه که نباید بشود.

امید است همه مسئولان آینده این استان تنها دغدغه‌شان توسعه و پیشرفت همراه با نگاهی اعتدال‌گرا باشد تا دیگر شاهد اعلام آمارهای نگران کننده از وضعیت زندگی و معیشتی کرمانشاهیان در کشور نباشیم.

رضا مهرآیین

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز