خبرگزاری کار ایران

فرماندار سرپل ذهاب:

زمین لرزه‌ها در سرپل ذهاب خسارتی نداشته است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۵۴

زمین لرزه‌ها در شهرستان سرپل ذهاب خسارات جانی و مالی نداشته است.

ایلنا: زمین لرزه‌ها در شهرستان سرپل ذهاب خسارات جانی و مالی نداشته است.
به گزارش خبرنگار ایلنا در سرپل ذهاب، فرماندار شهرستان سرپل ذهاب میرزا مراد پیرو در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان، افزود: به‌دنبال وقوع زلزله در منطقه خانقین عراق که چند لرزش شدید آن در سرپل ذهاب نیز احساس شد، گروه‌های امدادی جمعیت هلال احمر برای ارایه خدمات احتمالی به حادثه دیدگان به حالت آماده باش در آمدند.

میرزامراد پیرو با بیان اینکه وقوع این زمین لرزه‌ها موجی از ترس و اضطراب در میان شهروندان و اهالی روستاهای این شهرستان ایجاد کرد، اظهار داشت: شمار زیادی از مردم بخاطر بیم از وقوع زلزله در پارک‌ها، بوستان‌ها و معابر عمومی سپری کردند.

پیرو با اشاره به آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران این شهرستان برای خدمات رسانی و امداد به حادثه دیدگان احتمالی در این شهرستان و شهرهای همجوار از جمله قصرشیرین، گفت: تدابیر لازم برای شرایط اضطرار و بحرانی از سوی این ستاد اتخاذ شده است.

فرماندار سرپل ذهاب افزود: خوشبختانه وقوع زمین لرزه‌ها در این شهرستان خسارت جانی و مالی نداشته است، ضمن اینکه دستگاه‌های امدادی به‌صورت کاملا آماده هستند تا در صورت نیاز در امر خدمات رسانی حضوری فعال و موثر داشته باشند.

پیرو اضافه کرد: مهم‌ترین خسارت‌های ناشی از وقوع زمین لرزه‌های ۲۴ ساعت گذشته چند مورد شکستگی و جراحت جزیی شهروندان بوده که بیشتر به‌خاطر برخورد با موانع در هنگام خروج از منزل روی داده است.

وی اظهار کرد: مواردی از ترک خوردگی منازل مناطق شهری و روستایی نیز گزارش شده که ارزیاب‌های جمعیت هلال احمر پس از آرام شدن جو منطقه به بررسی دقیق موراد اعلام شده می‌پردازند.

فرماندار سرپل ذهاب با بیان اینکه لرزش مکرر زمین در این منطقه از غرب استان کرمانشاه همچنان ادامه دارد، از مردم خواست ضمن حفظ خونسردی و آرامش خود در هنگام خروج از منزل، مراقب افراد خردسال و سالمند باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز