خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه:

۱۱درصد از جمعیت کرمانشاه تحت حمایت کمیته امداد امام(ره) هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۸۶

۱۱درصد از جمعیت استان کرمانشاه تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

ایلنا: به مناسبت ۲۵ ذی الحجه روز نزول سوره انسان و روز خانواده همایشی برای صیانت از تحکیم بنیان خانواده با حضور مسئولین ادارت استان، زوج‌های جوان و ۳۰۰مددجو تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه با همت مدیریت امور فرهنگی کمیته امداد در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه در این مراسم با بیان اینکه نهم آبان روز مقدسی است که با نام خانواده و بازنشستگان مزین شده است، گفت: تحکیم بنیان خانواده با ایجاد اشتغال و درآمدزایی اجرایی و میسر می‌شود.

سیامک پاکرو تصریح کرد: در راستای اجرای تحکیم خانواده علاوه بر مورد توجه قرار دادن کمیت از نظر کیفی نیز فعالیت‌های فرهنگی باید به گونه‌ای باشد که نتایج مثبتی حاصل شود.

پاکرو در ادامه با بیان اینکه ۱۱درصد از جمعیت استان کرمانشاه تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند، افزود: باتوجه به منابع معدنی سرشار در استان باید به اشتغال خانواده‌ها اهتمام ورزیده شود.

وی با اشاره به اینکه حجاب مصونیت است نه محدودیت تصریح کرد: خواهران به حجاب، عفاف و پوشش توجه کنند.

در ادامه این مراسم مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه به تشریح طرح نظام جامع آموزشی تربیتی پرداخت و گفت: این برنامه‌ها بمنظور توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت به لحاظ مسائل اعتقادی، اخلاقی و روانی، در یک پروسه پنج ساله باهدف تغییردرنگرش آنان به زندگی و ایجاد انگیزه مضاعف در خصوص فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی صورت می‌گیرد.

کامیار جمشیدی با اشاره به اینکه جامعهٔ هدف این طرح کشوری در استان کرمانشاه ۹ هزار و ۲۰۰ خانواده تحت حمایت است افزود: بالغ بر ۴۵ هزار و ۶۰۰ نفر از برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد بهره‌مند شده‌اند.

وی یادآور شد: ارائه خدمات فرهنگی به تناسب خدمات فرهنگی کشور متغیر است.

جمشیدی در پایان تصریح کرد: همه متولیان امر فرهنگ باید با همکاری در راستای بهبود وضعیت و ارتقای سطح فرهنگ مددجویان گام بردارند.

در این مراسم، مشاور استاندار و مدیر کل امور خانواده و بانوان استان کرمانشاه با بیان اینکه خانواده نخستین و مهم‌ترین نهاد تربیت آدمی است، گفت: مسائل اخلاقی و اجتماعی در خانواده‌ها از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شوند که در این راستا اسباب رشد و تعالی انسان به وجود می‌آید.

بهادری با اشاره به اینکه خانواده یکی از مهم‌ترین ارکان جامعه در دین مبین اسلام به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: بی‌شک با انجام فرامین دینی اسلام در مورد خانواده و در نظر گرفتن آن‌ها تا حد زیادی زمینه سلامت خانواده، سعادت و جاودانگی آنان فراهم می‌شود.

در پایان این مراسم، کرم الهی قاضی محاکم دادگاه خانواده استان کرمانشاه گفت: دادگاه و محکمه خانواده جای زیبایی نیست و خط آخرمی باشد وامید است هیچ‌گاه عروس و داماد‌ها به این مرز نرسند.

کرم الهی با یادآوری اینکه حرکت زندگی مسلمانان بر مبنای کتاب الله، سنت، اجماع و عقل است، افزود: همایش روز خانواده در راستای الگوپذیری از زندگی پیشوایان دینی، حفظ واستحکام خانواده‌ها، توسعه باور حجاب وضرورت تحکیم بنیان خانواده بر اساس ارزشهای اسلامی با الگو قراردادن زندگی حضرت زهر(س) وحضرت علی(ع) برگزار شده است.

در پایان این مراسم، به رسم یادبود به تمامی شرکت کنندگان بسته فرهنگی شامل(چادر، ‌ کتاب، بروشور و سی دی آموزشی) اهدا و به ۱۰ نفر از مادران نمونه و موفق سرپرست خانواده، نوعروسان و نودامادان لوح تقدیری هدیه شد.

به گفته مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) جهت برگزاری این همایش بالغ بر ۸۰ میلیون ریال اعتبار از منابع امدادی هزینه شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز