خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از وضعیت جاده‌های غربی‌ترین منطقه کرمانشاه؛

پیرجاده‌های ثلاث‌باباجانی چشم امید به تدبیر دولت دارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۸۷

وضعیت نابه‌سامان رفت و آمد در جاده قدیمی و غیر استاندارد ثلاثباباجانی مهمترین و اصلی‌ترین دغدغه مردم شهرستان است و همواره این جاده‌ها علاوه بر بروز حوادثو اتفاقات ناگوار که باعثنگرانی مردم می‌شود.

ایلنا: جاده ابزاری حیاتی برای پیشرفت و آبادانی هر نقطه‌ای‌است و شهرستان ثلاثباباجانی بیش از هر چیز از آن بی‌بهره است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ثلاثباباجانی، داشتن راه مناسب از امکانات بدیهی برای ساکنان هر شهر و روستاست و این نیاز، برای مردم برخی شهرها از جمله ثلاثباباجانی که شبکه ارتباطی و راه‌های برون‌شهری و دورن شهری مناسبی ندارد، اکنون به آرزو و رویای دیرینه تبدیل شده است.

وضعیت نابه‌سامان رفت و آمد در جاده قدیمی و غیر استاندارد ثلاثباباجانی مهمترین و اصلی‌ترین دغدغه مردم شهرستان است و همواره این جاده‌ها علاوه بر بروز حوادثو اتفاقات ناگوار که باعثنگرانی مردم می‌شود و مسئله جاده شهرستان ثلاثباباجانی را با توجه به موقعیت استراتژیک که هم مرز با ۶ شهرستان استان کرمانشاه و هم مرز با کشور عراق را عملا به یک شهرستان بن‌بست تبدیل کرده است.

از برخی مشکلات و معظلات کشور همچون بی‌کاری که بگذریم، مردمان غربی‌ترین نقطه غرب کشور هنوز از نداشتن جاده‌های مناسب و استاندار رنج می‌برند؛ مردمانی که بی هیچ توقعی جانانه در دفاع از وطن خویش جنگیدند و حماسه‌های والفجر ۱۰، بیت المقدس ۴ و… را در مناطق عملیاتی شاخ شمیران، بمو، بیزل، بیماروک، شیخ صله و… آفریدند و بعد از آن نیز در همه‌ی صحنه‌ها و رویداهای مهم و حساس کشور پیش قدم بودند.

وضعیت جاده‌های شهرستان ثلاثباباجانی بسیار نامطلوب و به قول برخی از مسافران و رهگذران بیشتر شبیه جاده مرگ است.

این مسئله علاوه بر بروز تصادفات و کندی حمل و نقل، بر بیشرفت همه جانبه شهرستان به ویژه جنبه‌ی اقتصادی و ترانزیت کالا از این نقطه به کشور همسایه تاثیر زیادی گذاشته است.

از سویی دیگر مشکلات جاده باعثشده است که ثلاثباباجانی با وجود پتانسیل‌های بسیار بالا در زمینه گوناگون از جمله میزبانی راهیان نور، ترانزیت کالا به عراق، جاذبه‌های طبیعی بکر و زیبا و… ضعیف باشد و در این بین حتی از یک دهم ظرفیت‌های شهرستان نیز استفاده نمی‌شود.

یکی از جاده‌های پیر و قدیمی شهرستان که هنوز در گمنامی و وضعیت نامناسب به سر می‌برد جاده بین المللی سرپل ذهاب به بازارچه مرزی شیخ‌صله است.

این جاده در لب مرز ایجاد شده است و دارای قدمت بسیار طولانی است که سرپل ذهاب را به مناطق مرزی شهرستان ثلاثباباجانی از جمله از گله و شیخ صله وصل می‌کند.

با توجه به فاصله اندک از این مسیر به شهرهای کشور عراق، رانندگان ترجیح می‌دهند که با وجود جاده خاکی و نااستاندارد از این مسیر استفاده نمایند و کالاهای ترانزیتی را از این نقطه به کشور عراق صادر کنند.

با آسفالت و استاندارد نمودن جاده در واقع می‌توان به چند هدف در شهرستان، استان و حتی کشور از جمله رسیدگی و محرومیت زدایی مناطق جنگ زده، فراهم نمودن حضور راهیان نور در منطقه با توجه به سفارش مقام معظم رهبری در فعال سازی راهیان نور مناطق غرب در سفر ایشان به کرمانشاه، افزایش سرعت و حجم کالاهای ترانزیتی در صادرات و واردات رسید.

سخن آخر این که مردمان ثلاثباباجانی سال‌هاست که از نداشتن راه‌های ارتباطی مناسب رنج می‌برند و همت جهادوارانه و صادقانه مسئولین را می‌طلبد تا که این مشکل حل شود و در زمان اندکی شاهد رشد و شکوفایی این منطقه باشیم.

گزارش و عکس: محمود رحیمی‌پور

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز