خبرگزاری کار ایران

آیت الله هاشمی:

جو منفی در زمان تاسیس دانشگاه آزاد بر جامعه حاکم بود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۷۸

در زمان تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی، جو منفی شدیدی درباره بخش خصوصی در جامعه حاکم بود.

ایلنا: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح امروز سه شنبه با استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد کرمانشاه دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، در این مراسم، آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: بنده برای اولین بار طرح افتتاح و تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی را نزد امام راحل بیان کردم و خوشبختانه با پیگیری ایشان و کمک‌های مالی موفق به تاسیس این دانشگاه بزرگ در کشور شدیم.

رییس تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: در بدو تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی، با سرمایه‌ای در حدود ۵ میلیون ریال اقدام به این کار کردیم که امام خمینی(ره) خودشان مبلغ یک میلیون تومان به این دانشگاه مساعدت مالی داشتند.

وی ابراز داشت: در زمان تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی، جو منفی شدیدی درباره بخش خصوصی در جامعه حاکم بود، ولی با این وجود به کار‌ها ادامه دادیم و اکنون می‌بینیم که این دشگاه سهم بسیار مهم و تاثیرگذاری در موفقیت‌های علمی کشور دارد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان سخنان خود گفت: مردم ایران با حضور در این دانشگاه نشان دادند که حاضرند برای کسب علم، از جیب خود هزینه کنند.

هاشمی رفنسجانی تصریح کرد: ارتباط با مراکز علمی جهان مانند حضور در دانشگاه‌های خارج کشور و تبادل استاد و دانشجو، گامی مهم در ارتقای مدارج علمی کشور است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: یکی از تصمیمات خوب هیات موسس دانشگاه آزاد این است که دستاوردهای خوب دانشجویان را به مرحله تجاری سازی برساند.

وی راه اندازی پارک‌های علمی و فناوری در دانشگاه آزاد را یکی دیگر از برنامه‌های اصلی این دانشگاه در آینده‌ای نزدیک اعلام کرد و گفت: این مهم می‌تواند تحولی بزرگ در مقوله خودکفایی کشور ایجاد کند.

آیت الله رفسنجانی در پایان گفت: البته برخی افراد در راه کسب موفقیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی کارشکنی می‌کنند که همه باید در این زمینه هوشیار باشند و مانع از تحقق اهداف این کارشکنان شوند.

بعداز سخنرانی آیت الله هاشمی، میرزاده رییس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی کشور نیز گفت: درحال حاضر بیش از ۸۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی در ماقع مختلف کارشناشی ارشاد و دکترا در حال رقابت هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز