خبرگزاری کار ایران

سرپرست میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه:

معرفی آگاهانه آثار مانع از تخریب آن‌ها می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۶۳

معرفی آگاهانه جاذبه‌های استان کرمانشاه مانع از تخریب آن‌ها می‌شود.

ایلنا: سرپرست میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: با توجه به وجود ۴۰۰۰ اثر تاریخی در استان کرمانشاه و تپه‌های با ارزشی که در این استان قرار دارد نیاز است با دقت و توجه ویژه‌ای از آن‌ها حفاظت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، نصرالله سپهر تصریح کرد: اصلیترین وظیفه میراثفرهنگی در قبال این آثار ابتدا حفاظت از آن‌ها و پس از آن پژوهش و معرفی این آثار است ما اگر بتوانیم حفاظت از این آثار را داشته باشیم به بخش اعظمی از وظایف خود عمل کرده‌ایم.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع جلساتی در شهرستانهای قصر شیرین و کنگاور با دهیاری‌ها برگزار شد که در این جلسات آموزشهای لازم از طرف یگان حفاظت برای حفظ و نگهداری هر چه بهتر از آثار و تپه‌های تاریخی به دهیاری‌ها داده شده است و این جلسات آموزشی در شهرستانهای سنقر و گیلانغرب نیز در حال برگزاری است.

سرپرست میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: تشکیل جلسات در تمامی شهرستان‌ها الزامی بوده و جزء دستور کار یگان حفاظت قرار گرفته است.

سرپرست اداره کل میراثفرهنگی کرمانشاه در پایان بهایجاد شوک لازم در جامعه برای جلوگیری از تخریب آثار اشاره کرد و افزود: با معرفی آگاهانه این آثار به مردم از تخریب نا‌بجای آثار جلوگیری شود.

در ادامه این جلسه مباحثو مشکلات حقوقی و معاونت میراثفرهنگی مطرح شد که با توجه به اینکه ۴۰۰۰ اثر شناسایی شده و ۲۱۶۰ اثر به ثبت رسیده، ثبت سایر آثار جزء اولویت‌های حوزه میراثفرهنگی قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز