خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ثلاثباباجانی:

اصناف و بازاریان در خط مقدم جریانات اجتماعی قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۷۷

اصناف و بازاریان در خط مقدم جریانات اجتماعی قرار دارند و با همراهی کردن سیاست‌های دولت و رعایت عدل و انصاف در جامعه در ایجاد امنیت روانی و اجتماعی به‌خصوص امنیت غذایی و کالایی مردم دخالت مستقیم دارند.

ایلنا: سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت و جمعی از اصناف ثلاثباباجانی به مناسبت هفته نیروی انتظامی با فرمانده و کارکنان منطقه انتظامی این شهرستان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ثلاثباباجانی، در این مراسم، فرمانده انتظامی شهرستان ثلاثباباجانی گفت: اصناف بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی و موجب اقتدار نظام اسلامی هستند. اصناف همیشه در کنار انقلاب بوده و آن‌ها را همراهی کرده‌اند و در به ثمر نشستن انقلاب سهم عظیمی داشته و در جبهه‌های جنگ و پشتیبانی همیشه حضور فعالی داشته و دین خود را برای تأمین امنیت جامعه ادا کرده‌اند.

سرهنگ فرامرز بابائی تاکید کرد: امروز اصناف به پلیس اعتماد دارند و اقتدار پلیس را ناشی از اعتماد جامعه به آن‌ها می‌دانند و ایجاد ارتباط، اعتماد اجتماعی و تعامل پلیس با اصناف را سه محور مهم در اعتماد عمومی و امنیت تلقی می‌کنند.

وی افزود: رفتار پلیس امروز طوری است که مردم با دیدن پلیس به آرامش می‌رسند و قانون شکنان و معترضان به حقوق اجتماعی بادیدن پلیس رفتار بازدارنده را در ارتکاب با جرائم پیدا می‌کنند. رفتار قانونمندانه و نظم و انضباط پلیس در جامعه برای شهروندان الگوپذیر است.

در ادامه این دیدار غفوری، سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ثلاثباباجانی گفت: دشمنان ارزشهای اسلامی وفرهنگی مردم را نشانه گرفته‌اند و از طریق قاچاق، صادارات و واردات غیرمجاز کالای ضدفرهنگی تحت عنوان دستاورد مادی فرهنگی قصد دارند فرهنگ جامعه را تحت تاثیر قرار دهند.

غفوری بیان داشت: اما ارزش پذیری و حفظ ارزشهای اسلامی از طرف اصناف و بازاریان در این زمینه عامل بازدارنده بوده و نقش شوم دشمنان را برملا و نقش برآب می‌کند و با هر گونه کالای ضدفرهنگی و تهاجم فرهنگی مبارزه و از عرضه و فروش آن امتناع می‌ورزند.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ثلاثباباجانی افزود: ایجاد اشتغال و جذب سرمایه گذاری و یجاد فضای کسب و ار مناسب در بازار و جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی نیازمند فراهم کردن و ارتقاء ضریب امنیتی در جامعه است لذا هرچه امنیت ارتقاء یابد سرمایه گذار باامنیت خاطر بیشتری به سرمایه گذاری می‌پردازد.

غفوری گفت: اصناف و بازاریان در خط مقدم جریانات اجتماعی قرار دارند و با همراهی کردن سیاستهای دولت و رعایت عدل و انصاف در جامعه در ایجاد امنیت روانی و اجتماعی بخصوص امنیت غذایی و کالایی مردم دخالت مستقیم دارند.

وی بیان داشت: اصناف همیشه در پیشگیری از جرائم پیش قدم بوده و در این زمینه به هشدارهای پلیسی و پیشگیری از جرائم توجه جدی دارند و با رعایت اصول حفاظتی متناسب با نوع فعالیت از وقوع سرقت‌ها جلوگیری می‌کنند.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ثلاثباباجانی تصریح کرد: توجه اصناف به مسائل شرعی اسلام، اخلاق حسنه و داشتن رأفت اسلامی و توجه به حلال و حرام امنیت اجتماعی را ارتقاء می‌بخشد و اصناف خدمت به جامعه وتامین امنیت را عبادت می‌دانند.

غفوری بیان کرد: در اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری؛ اصناف نقش حساس وتأثیر گذاری دارند، زیرا توجه به کالا‌های ساخت داخل و فروش عرضه تولیدات داخلی را وظیفه خود می‌دانند. در اقتصاد مقاومتی عرضه و فروش کالای تولیدی داخل باعثایجاد اشتغال و سرمایه گذاری شده و ارزش افزوده اقتصاد ملی را افزایش می‌دهد که در این زمینه اصناف هوشیار و آگاهانه عمل می‌کنند.

وی اضافه کرد: در اقتصاد هر کسی که به عرضه فروش کالاهای قاچاق بپردازد و در خدمت اقتصاد بیگانه قرار بگیرد، به اقتصاد داخلی ضربه می‌زند. در اقتصاد مقاومتی توجه به ظرفیت‌ها و مصرف کالاهای تولیدی داخلی مدنظر است و عرضه و فروش آن‌ها از سوی اصناف تولید ناخالص داخلی را ارتقاء می‌بخشد.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ثلاثباباجانی گفت: در این شهرستان تعداد ۱۰ اتحادیه صنفی با ۱۶۳رسته صنفی وجود دارد و کل واحد‌های صنفی ثلاثبابجاجانی تعداد ۷۵۲ واحد است. تعداد ۱۵۲ واحد صنفی فاقد پروانه کسب وجود دارد و از ابتدای سال تاکنون تعداد ۸ واحد صنفی پلمپ شده است که بیشتر آن‌ها مربوط به واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب بوده و تعداد بسیار کمی از این پلمپ با سایر جرائم صنفی بوده است که نشان دهنده توجه اصناف به رعایت قوانین و ارزشهای فرهنگی اسلامی در رعایت حقوق اجتماعی شهروندان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز