خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:

کرمانشاه از نظر تولید و خرید گندم رتبه اول کشور را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۹۰

امسال توانستیم مقدار قابل توجهی گندم با قیمت تضمینی ۸۰۰ تومان از کشاورزان خریداری کنیم به گونه ای که از لحاظ میزان خرید در رتبه چهارم و از نظر رشد تولید و خرید نسبت به سال گذشته نیز رتبه اول را در کشور کسب کردیم.

ایلنا: استاندار کرمانشاه در نشست با تشکل‌های کشاورزی که با حضور جمعی از نمایندگان، مسئولین استان و فعالین بخش کشاورزی در استانداری برگزار شد، گفت: برنامه ریزی صحیح برای بارور کردن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی استان می‌تواند زمینه ساز و سرآغاز نقطه مطلوبی به سمت پیشرفت و بالندگی در این حوزه باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، حجت الله دمیاد تصریح کرد: باید توجه داشت که استان کرمانشاه بواسطه تولید محصولات استراتژیک از قطب‌های اصلی کشاورزی کشور محسوب می‌شود و برنامه ریزی مناسب و راهبردی در جهت توسعه بیش از پیش بخش کشاورزی و رفع موانع اجرایی در این زمینه امری مهم و ضروری است.

استاندار کرمانشاه در ادامه رشد جذب تسهیلات طرح توسعه کشاورزی در استان را بسیار خوب ارزیابی نمود و گفت: تلاش برای جذب منابع بیشتر همچنان ادامه دارد.

دمیاد در بخش دیگری از سخنانش به نقش مردم به عنوان ولی نعمتان نظام و انقلاب اشاره کرد و گفت: مردم عزیز و سلحشور کشورمان همواره و پیوسته پشتیبان واقعی و حقیقی انقلاب بوده و خواهند بود، لذا تلاش بی‌منت و خاضعانه برای رفع مشکلات این مردم از سوی مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی بر هیچ کس پوشیده نیست.

در ادامه علی اشرف منصوری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به بخشی از فعالیت‌های این سازمان اشاره کرد و گفت: از کل اراضی استان حدود ۵۰ هزار هکتار آن مجهز به روش‌های نوین آبیاری شده‌اند که این سطح نسبت به دو سال گذشته ۱۶ هزار هکتار افزایش داشته که این حجم فعالیت در این مقطع زمانی در نوع خود بی‌نظیر است، همچنین کار مطالعه، طراحی و مقدمات تجهیز ۴۰ هزار هکتار دیگر نیز انجام شده و انشاالله پس از تامین منابع مالی کار اجرایی آغاز خواهد شد.

منصوری افزود: اجرای این طرح‌ها نقش اساسی در بهره وری مصرف آب، افزایش راندمان آبیاری، کاهش هزینه و افزایش درآمد کشاورزان دارد.

منصوری در ادامه به افزایش دو برابری تولید آبزیان در استان اشاره کرد و گفت: تا ابتدای سال ۱۳۹۰ میزان تولید آبزیان در کرمانشاه سالانه هفت هزار تن بود که این رقم در سال جاری به ۱۴ هزار تن افزایش یافته و قصد داریم این میزان را تا پایان برنامه پنجم به ۳۰ هزار تن نیز برسانیم و بر اثر همین توفیقات مجوز ارتقاء سطح تشکیلات به اداره کل دریافت و تاسیس شد.

وی تصریح کرد: در دو سال گذشته معادل ۷۰ میلیارد ریال یارانه تولیدات دامی به دامداران در قالب تحویل نهاده‌های دامی پرداخت شد و امسال نیز توزیع این نهاده‌ها از طریق شرکت پشتیبانی امور دام با قیمت مصوب ادامه دارد.

منصوری تاکید کرد: امسال توانستیم مقدار قابل توجهی گندم با قیمت تضمینی ۸۰۰ تومان از کشاورزان خریداری کنیم به گونه‌ای که از لحاظ میزان خرید در رتبه چهارم و از نظر رشد تولید و خرید نسبت به سال گذشته نیز رتبه اول را در کشور کسب کردیم.

وی افزود: امسال از پنج میلیون تن گندم تولیدی در کشور ۴۱۳ هزار تن آن متعلق به استان کرمانشاه بوده است و این نشانگر ظرفیت‌های بالای استان در تولید این محصول است.

منصوری همچنین در خصوص سهیمه سوخت کشاورزی استان نیز گفت: در حالی که تابستان سال ۹۰ سهمیه سوخت استان ۲۷ میلیون لیتر بود این رقم در تابستان امسال به ۳۵ میلیون لیتر افزایش یافت.

وی از افزایش سطح زیرکشت زعفران در استان به ۴۳ هکتار خبر داد و با بیان اینکه زعفران کرمانشاه یکی از مرغوب‌ترین زعفران‌های دنیا به شمار می‌رود و با توجه به اینکه این محصول با نیاز آبی کم سالانه یک بار نیاز به آبیاری دارد از کشاورزان خواست برای کشت این محصول با ارزش زیر نظر کار‌شناسان اقدام لازم را به‌عمل آورند.

در پایان فعالین بخش کشاورزی مشکلات و موانع پیش روی این بخش را مطرح نمودند که از آن جمله می‌توان به کمبود نقدینگی کشاورزان، بالا رفتن قیمت نهاده‌ها، فاصله زیاد بین قیمت خرید محصولات از کشاورزان و فروش آن به مصرف کنندگان و مشکلات بیمه محصولات کشاورزی اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز