خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل موسسه فرهنگی، اجتماعی هه‌تاو خبرداد:

برگزاری دومین جشن بزرگ موسیقی کهن کردستان در سنندج

asdasd
کد خبر : ۵۹۲۸۷۵

مدیرعامل موسسه فرهنگی، اجتماعی هه‌تاو گفت: دومین جشن بزرگ موسیقی کهن کردستان با حضور هنرمندان عرصه موسیقی فولکلور کردی در مجتمع فرهنگی، هنری فجر سنندج برگزار می شود.

به گزارش ایلنا، شادمان رضایی با اشاره به برنامه‌های در دست اجرا برای توسعه و غنای فرهنگی و اجتماعی کردستان، افزود: سال گذشته و در ایام دهه فجر اولین جشن موسیقی کهن کردستان با استقبال گسترده مردم و با حضور بزرگان موسیقی فولکلور کردی برگزار گردید و بر آن شدیم تا هر ساله برنامه ای در راستای افزایش نشاط اجتماعی با محوریت موسیقی اصیل کردی برگزار نماییم.

وی اظهار داشت: دومین جشن بزرگ موسیقی کهن کردستان ساعت 16:30 امروز دوشنبه با هدف تجلیل از پیشکسوتان موسیقی کردی در تالار فروردین مجتمع فرهنگی، هنری فجر برگزار می شود.

دبیر اجرایی این برنامه گفت: جشن بزرگ موسیقی کهن کردستان به همت موسسه فرهنگی، اجتماعی هه‌تاو و حمایت و همکاری استانداری کردستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، فرمانداری شهرستان سنندج و همراهی موسسه فرهنگی، رسانه ای افق برگزار می شود.

رضایی افزود: جمعی از پیشکسوتان موسیقی کردی از جمله کاظم باشماخی، فتح الله قریانی، عثمان چکول، توفیق رضایی، کمال فدوی، هیوا شاه محمدی و محمد حسین بهمنی در این عصر موسیقی حضور دارند.

وی در پایان از رونمایی تمبر این جشنواره در آینده ای نزدیک در سنندج با حضور جمعی از فرهیختگان و هنرمندان کردستان خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز