خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه کردستان مطرح کرد:

مهارت کارآفرینی باید در دانشگاه‌ها تقویت شود

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۳۳۴

رئیس دانشگاه کردستان با بیان تقویت مهارت کار آفرینی در دانشگاه‌ها، گفت: این مهم مستلزم تقویت مهارت های کار آفرینی و متناسب با نیازهای بازار کار طی دوران تحصیل در دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فردین اخلاقیان در مراسم جشن انقلاب دانشگاهیان که در دانشگاه کردستان برگزار شد، گفت: این انقلاب همانند سایر حرکت‌های مردمی با گفتمان غالب نه شرقی و نه غربی به منصه ظهور رسید و موجب شگفتی جهانیان شد.

وی با بیان مولفه‌های قابل توجه این انقلاب، گفت: پارامتر هایی چون استقلال طلبی، آزادی خواهی، عدالت خواهی و مردم سالاری از جمله راهبرد های حائز اهمیت این انقلاب تلقی می شود.

اخلاقیان اظهار داشت: با اینکه قریب به چهل سال از زمان ظهور و بروز این انقلاب سپری شده اما در این بازه زمانی نیز شاهد توفیقات روز افزون و البته در پاره ای از اوقات شاهد کاستی هایی بودیم که با تمرکز حداکثری بر مطالبات و نیاز های مردم نواقص در حال رفع شدن است.

رئیس دانشگاه کردستان ادامه داد: به فعلیت رسیدن بسیاری از مولفه ها یقینا به بازنگری و تحلیل و تفسیر در برخی از شیوه و برنامه های اتخاذ شده با توجه به اقتضای روز دارد.

اخلاقیان به جایگاه و منزلت دانشگاه در ایام پس از انقلاب اشاره و عنوان کرد: وابستگی این نهاد علمی به برخی از رشته های تکمیلی مختلف به دانشگاه های خارجی نیز پیش از انقلاب مرسوم بود اما شکل گیری انقلاب اسلامی دوران نوینی را فرا روی دانشگاه ها قرار داد.

وی نقش آفرینی دانشگاه ها را در وضعیت فعلی مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به تعداد بی شمار بیکاران در کشور و به تبع در استان دانشگاه ها بایستی با تجدید نظر در برخی مولفه‌ها به مهارت کار آفرینی و ارائه آموزش کاربردی و عملیاتی در راستای تولید اشتغال گام بردارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز