خبرگزاری کار ایران

سهم کردستان امسال از کل تسهیلات بانکی ٨ دهم درصد است/ معرفی 688 واحد تولیدی به بانک های عامل

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۰۴۷

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه سهم کردستان در سال جاری از کل تسهیلات بانکی ٨ دهم درصد است، گفت: درصدد افزایش میزان تسهیلات به واحدهای کشاورزی و صنعتی از ٨ دهم درصد به دو درصد هستیم.

به گزارش ایلنا، محمد دره وزمی در پنجاه و چهارمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کردستان با انتقاد از میزان پرداختی بانک‌ها به واحدهای تولیدی دارای مشکل، سهم استان را در سالج‌اری از کل تسهیلات به طور متوسط ٨ دهم درصد خواند وخواستار تسریع و افزایش پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی صنعتی و کشاورزی شد.

وی با بیان اینکه وضعیت تولید و اشتغال در کردستان به گونه ای نیست که این میزان تسهیلات پرداختی بتواند تغییر محسوسی ایجاد کند، اظهار کرد: ما خواستار افزایش میزان تسهیلات به واحدهای کشاورزی و صنعتی از ٨ دهم درصد  فعلی به دو درصد هستیم.

دره وزمی با اعلام اینکه در سالجاری در بخش سرمایه در گردش، سرمایه ثابت، بازسازی و نوسازی برای واحدهای تولیدی ۹۴۰ واحد صنعتی و کشاورزی برای استفاده از تسهیلات بانکی ثبت نام کرده اند، گفت: در مجموع ٦٨٨ واحد تولیدی از طریق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای دریافت ۲۰۳ میلیارد تومان تسهیلات به بانک ها معرفی شدند.

وی اضافه کرد: از مجموع ٦٨٨ واحد معرفی شده به بانک ها تاکنون ۱۷۰ واحد تولیدی تسهیلاتی به میزان ٨۳ میلیار د تومان دریافت کرده اند .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خواستار افزایش تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی دارای مشکل به ۲۰۰ میلیارد تومان تا پایان سال شد و افزود: سال گذشته در مجموع تسهیلاتی به ارزش ۱۲۵ میلیارد تومان به واحدهای تولیدی صنعتی وکشاورزی از طریق معرفی این کارگروه به بانک ها پرداخت شده است.

دره وزمی همچنین درباره دستور کار و مصوبات پنجاه وچهارمین کارگروه تسهیل ورفع موانع تولید استان کردستان گفت: در این جلسه مشکلات شش واحد تولیدی در بخش صنعت وکشاورزی در شهرستانهای سنندج، قروه ودهگلان مطرح و مصوبات خوبی به نفع واحدهای تولیدی گرفته شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز