خبرگزاری کار ایران

امیر قادری مطرح کرد:

متوسط عمر مسکن در ایران زیر 30 سال است/ دلال‌بازی و رعایت‌نکردن کیفیت ساخت و ساز از مهمترین دلایل عمر اندک ساختمان‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۲۲۶

معاون استاندار کردستان گفت: بورس‌بازی و عدم رعایت کیفیت ساخت و ساز از مهمترین دلایل عمر اندک ساختمان‌ها در کشور تلقی می‌شود.

به گزارش ایلنا، امیر قادری در جلسه کمیته ترویج مقررات ملی ساختمان استان با اشاره به برگزاری همایش ملی ترویج مقررت ملی ساختمان در استان سال آینده به میزبانی استان کردستان گفت: باید تلاش کنیم تا این همایش به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: این همایش‌ها می‌تواند راهگشا باشد، مشروط به اینکه به مشکلات ساخت و ساز در کشور و در استان در قالب این همایش توجه و پیرامون آنها بحث و تجزیه و تحلیل صورت بگیرد و راهکارهایی برای این مشکلات پیدا شود.

قادری به موضوع ساخت و سازها پرداخت و گفت: با یک نگاه ساده به وضعیت امروز ایران و کشورهای مشابه ایران، به اهمیت مقوله مسکن پی می‌بریم.

وی افزود: متوسط عمر مسکن در ایران زیر 30 سال است که بخشی از این ایراد ناشی از کم‌توجهی به مقررات ملی ساختمان در بخش اجرا است. از دیگر ایرادات در ساخت و ساز در کشور، وجود حلقه‌های مفقوده و بی‌توجهی به بحث آموزش است.

قادری یادآور شد: بخشی از مشکلاتی که موجب می‌شود عمر ساختمان‌ها در کشور به زیر 30 سال برسد، وجود بورس‌بازی و دلال‌بازی در حوزه مسکن است و بخش دیگر مشکلات هم ناشی از رعایت نکردن کیفیت در ساخت و سازها است و البته علاوه بر اینها مسائل دیگری نیز تاثیرگذار هستند.

وی با یاداوری وقوع زلزله در کشور گفت: زلزله در بسیاری از کشورها به‌عنوان بلا قلمداد نمی‌شود اما در صورت اجرا نکردن درست مقررات و دقت در ساخت و ساز موجب بلا و بروز خسارت فراوان می‌شود.

قادری تأکید کرد: ارتباط میان نظام مهندسی، شهرداری‌ها و راه و شهرسازی می‌تواند در بهبود کیفیت ساخت و ساز تأثیر زیادی داشته باشد.

وی افزود: لازم است بحث ترویج مقررات ملی ساختمان در نظام آموزشی و آموزش عالی هم به‌صورت جدی‌تر پیگیری و نهادینه شود و در این مسیر از ظرفیت نخبگان دانشگاهی هم استفاده کنیم.

گفتنی است، نخستین همایش ملی ترویج مقررات ملی ساختمان، اردیبهشت‌ماه سال آینده به میزبانی استان کردستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز