خبرگزاری کار ایران

فرماندار سنندج مطرح کرد:

مهمان‌نوازی از شاخص‌های ویژه فرهنگی مردم کردستان است

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۹۶۳

فرماندار سنندج گفت: مهمان‌نوازی یکی از سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی مردم کردستان تلقی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد ابراهیم زارعی امروز در جلسه ستاد مسافران نوروزی در سنندج، دستگاه‌های خدمات‌رسان را به آمادگی بیشتر برای ارائه رفاه حال مسافران فراخواند و گفت: پذیرش و جذب گردشگران افزون‌تر به استان با تدارک ملزومات رفاهی امکان‌پذیر است از این جهت نهادهای دولتی این امر را در دستور کار خود لحاظ کنند.

وی اظهار داشت: کردستان با داشتن ظرفیت‌های گسترده طبیعی و تاریخی قابلیت جذب گردشگران زیادی را  دارد که کنار این پتانسیل می‌توان با مهمان‌نوازی مردمان کرد نیز به‌عنوان یک سرمایه اجتماعی پذیرای مسافران بیشتری باشیم.

زارعی با بیان اینکه یکی از علل بروز توسعه، توسعه گردشگری است، گفت: با بهبود و گسترش زیر ساخت‌های رفاهی زمینه برای جذب مسافران بیشتر مهیا می‌شود.

فرماندار سنندج رویکردهای اتخاذ شده دستگاه‌های خدمات‌رسان را در ایام نوروز مهم ارزیابی و عنوان کرد: آذین‌بندی شهر و بهسازی معابر و خیابان‌ها و نیز نصب و تکمیل تابلوهای برای نما توسط شهرداری و نظارت‌های بهداشتی بر رستوران‌ها و اماکن تفریحی از سوی نهادهای متولی در نظر گرفته شود.

زارعی ادامه داد: اتخاذ برنامه‌های شاد و فرح‌بخش متناسب با فرهنگ منطقه از سوی متولیان و تلاش و سعی نماینده آژانس داران به ورود مسافران به استان در راستای کذب گردشگر از دیگر تمهیداتی است که بایستی در نظر گرفته شود.

وی همچنین پاکسازی و تلاش برای هر چه بهتر دیده شدن روستاهای استان را مورد توجه قرار داد و گفت: با مشارکت و نظارت دهیاران و بخشداران در قالب گردشگری روستایی نیز می‌توان درآمد و رونق اقتصادی را برای روستانشینان فراهم کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی سنندج نیز در این جلسه گفت: سال گذشته، سنندج در ارائه خدمات به مسافران و گردشگران جزو 10 شهرستان برتر کشور بوده است.

کورش قادری با توجه به اهمیت تشکیل جلسات تسهیلات سفرهای نوروزی، اظهار داشت: این جلسات به منظور توسعه گردشگری و ارائه خدمات یکپارچه به مسافران و گردشگران تشکیل می‌شود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان هم در این نشست اظهار داشت: براساس بررسی مدل‌های پیش‌بینی هواشناسی بارش‌ها کمتر و دمای استان بیشتر از حد معمول برآورد شده طوری‌که می‌توان اعلام کرد امسال در وضعیت بحرانی و نابه‌هنجاری به سر می‌بریم.

علی پناهی گفت: تاکنون سراب شهرک با منفی ۲۲.۵ درجه سانتی گراد حداقل دما و سلین با ۱۹ درجه سانتی‌گراد نیز بیشترین دمای ثبت شده در سطح استان را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز