خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کردستان مطرح کرد:

بوم‌گردی شاه کلید توسعه اقتصاد روستایی و گردشگری کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۵۳۳

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کردستان گفت: بوم گردی شاه کلید توسعه اقتصاد روستایی و گردشگری کردستان تلقی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد نجیب اداک شامگاه چهارشنبه در جلسه کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق سنندج با بیان اینکه بخش خصوصی همگام و همراه بخش دولتی در رفع و کاهش مشکلات است، افزود: آنچه امروز در جامعه عیان و نمود دارد حاکم شدن وضعیت نامناسب اقتصادی بر زندگی مردم است که بایستی با اقداماتی کاربردی و عملیاتی مانع از گسترش این پدیده شویم.

وی اظهار داشت: چنانچه مسئولان استانی در حل مشکلات و کاستی ها پیش قدم نباشند انتظار برآورده کردن و تامین نیازها از سوی دیگران دور از انتظار است لذا می طلبد دستگاه های دولتی با همگرایی و هم افزایی در راستای بهبود شرایط اهتمام ورزند.

اداک گفت: در این راستا مقرر شد تفاهم نامه ای با شورای شهر سنندج با هدف جلوگیری از موازی کاری و پیشبرد راهبرد و برنامه های رونق اقتصادی منعقد شود.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کردستان در خصوص توسعه اقامت گاه های بوم گردی در روستا ها، اظهار کرد: استان چهار فصل کردستان و روستا های هدف گردشگری آن دارای جاذبه های طبیعت گردی برای جذب گردشگرد دارد؛ به نحوی روستا گردی بخشی از ظرفیت گردشگری است.

اداک ادامه داد: گردشگری در روستا نیاز به مکانی برای ماندگاری با امکانات سنتی بومی و روستایی دارد چه اینکه نگاه مردم و دولت نیز به اشتغال در روستا ها معطوف شده است و گردشگری هم شالوده این جریان تلقی می شود.

وی خاطر نشان کرد: بوم گردی ظرفیت و قابلیت توسعه و رونق گردشگری را دارد چرا که با کم ترین هزینه بیشترین درآمد و خدمات را در پی دارد و برای این مهم نیز حمایت دولت برای بستر سازی و آموزش زیر ساخت ضروری و با اهمیت است.

به گفته رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کردستان روزمرگی و یکنواختی در کار و فعالیت مانع از تدوین و تنظیم برنامه ای دراز مدت برای پیشبرد امور شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز