خبرگزاری کار ایران

عضو و نایب رئیس شورای شهر سنندج:

ساخت و ساز غیرمجاز هویت تاریخی تپه‌های شهر را با خطر مواجه کرده است

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۵۳۲

عضو و نایب‌رئیس شورای‌شهر سنندج به ساخت و سازهای غیر مجازی که بر روی و یا در اطراف تپه‌های شهر صورت گرفته اشاره کرد و گفت: چندین‌سال است که‌ساخت و سازهای غیرقانونی که بعضا سازمان‌های دولتی هم در آن دخیل بودند هویت تاریخی تپه ها را با خطر مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید شاه اویسی شامگاه چهارشنبه در جلسه کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق سنندج، گفت: بر اساس مصوبه اردیبهشت ماه امسال شورای عالی شهرسازی و معماری مقرر شده که طرح پهنه بندی تپه‌های شهر سنندج توسط اداره کل راه و شهرسازی تهیه شود.

وی به ساخت و ساز های غیر مجازی که بر روی و یا در اطراف تپه های شهر صورت گرفته است، اشاره و عنوان کرد: چندین سال است که ساخت و سازهای غیر قانونی که بعضا سازمان های دولتی هم در آن دخیل بودند هویت تاریخی تپه ها را با خطر مواجه کرده است.

شاه اویسی با اشاره به شایعه اخیر فروش آبیدر توسط شهرداری گفت: اوقاف اراضی هفت آسیاب را به شخصی اجاره داده و بنا به درخواست فرد اجرای کاربری زمین جهت گردشگری و بعضا احداث رستوران به شهرداری واگذار شده و شهرداری هم این درخواست را به کمیسیون ماده ۵ ارجاع داده است.

وی در ادامه برای شفافیت هر چه بیشتر موضوع برای مردم افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه بدون اخذ پروانه ساختمانی اقدام به ساخت و ساز ده ها زمین می نماید در حالی که شهرداری بدون استعلام حق و اجازه ساخت و ساز را ندارد و صرفا بر اساس طرح تفصیلی شهر و مصوبات کمیسیون ماده ۵ اجازه صدور پروانه ساختمانی را دارد.

عضو و نائب رئیس شورای شهر سنندج ادامه داد: ساخت و ساز های سطح شهر بر اساس تصمیمات شهرداری دستخوش تغییر قرار نمی گیرد و در این میان شورای شهر در کمیسیون ماده ۵ فاقد رای می باشد و شهرداری نیز صرفا مجری مصوبات کمیسیون ماده مذکور محسوب می شود.

شاه اویسی در بخش دیگری از صحبت های خود از برنامه ریزی شورای شهر برای احیای ۵۵ چشمه آب و قنات از سوی شهرداری خبر داد و گفت: با شناسایی این چشمه آب ها و برنامه ریزی های انجام شده بنا داریم در سال آتی از محل اعتبارات عمرانی یا منابع داخلی شهرداری حداقل سالانه دو یا سه قنات را در راستای جریان داشتن آب ها در جداول شهری احیا کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز