خبرگزاری کار ایران

فرماندار قروه مطرح کرد:

اقتصاد و معیشت مردم دغدغه مسئولان نظام است

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۲۴۵

فرماندار قروه گفت: دغدغه مردم و مسئولان نظام، اقتصاد و معیشت مردم بعنوان یک موضوع مهم در دستور کار است و در چند سال اخیر به موضوع اقتصاد توجه بیشتری شده است.

به گزارش ایلنا، پرویز کولانی در نشست فعالان اقتصادی شهرستان قروه و دهگلان در فرمانداری قروه افزود: اقتصاد به عنوان یکی از مسائل مهم در کشورها از جمله ایران مطرح است و یکی از مولفه های قدرت و اثرگذار در عرصه بین المللی و داخلی در معادلات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مباحث اقتصادی است.

پرویز کولانی افزود: برخی اقتصاد را مبنای توسعه می دانند و برخی توسعه سیاسی را مقدم بر اقتصاد می دانند هر کدام از اینها اگر منجر به قدرت دیگری و اثر گذاری در سطح جامعه شود، کارآمد است و کارایی بیشتری دارد.

به گفته وی، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از اهرم های قدرت های بین المللی برای تضعیف جایگاه سیاسی و بین المللی کشورمان موضوع اقتصادی بود که با اعمال تحریم های اقتصادی ظالمانه علیه مردم و کشور تلاش کردند به دیگر اهداف خود در حوزه سیاسی دست یابند.

وی با اشاره به تعریف اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت های داخلی و منطقه در حد منابع طبیعی، معدنی، کشاورزی و دیگر منابع تاکید کرد: توجه به سرمایه داران و سرمایه گذاری بومی مولفه اصلی در به ثمر رسیدن اقتصاد مقاومتی است که تاکنون کمتر مورد توجه بوده است.

فرماندار قروه گفت: ظرفیت های خوبی در بخش منابع انسانی و سرمایه گذاری در روستاها و شهرهای این شهرستان وجود دارد که باید نگاه به سرمایه گذاران بومی تغییر کند چون نگاه کنونی مردم و مسئولان به این موضوع معقول نیست ولی در مقابل نگاه مردم و سیستم به سرمایه گذاران غیر بومی مثبت است.

کولانی بی‌انگیزگی سرمایه‌گذاران برای مشارکت در اجرای طرح های اقتصادی را بروکراسی اداری و روال کاری بانک‌ها و نداشتن نگاه مثبت به سرمایه‌گذاران دانست که باعث فرار سرمایه‌گذار از منطقه و عدم تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال می شود.

وی اضافه کرد: در ساختار اداری و قانونی نیازمند اصلاح و یک نگاه جدید با توجه به برنامه ها برای جذب سرمایه گذار داریم و با توجه به اینکه در شهرستان ظرفیت های بالقوه ایی در بخش کشاورزی و معدن وجود دارد باید بسترهای لازم را فراهم کرد تا سرمایه گذاران در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی با هدف شکوفایی اقتصاد منطقه، اشتغالزایی و جلوگیری از خام فروشی مشارکت بیشتری داشته باشند.

کولانی با انتقاد از عملکرد بانک ها در حمایت از تولید افزود: بانک اسلامی باید در مواقع ضرر و خسارت نیز کنار سرمایه گذار باشد چرا که اگر بخواهیم به وضعیت مطلوب واقعی در عرصه تولید و اقتصاد برسیم باید نظام بانکی اصلاح شود در غیر این صورت سرمایه گذار دچار بحران می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز