خبرگزاری کار ایران

رئیس شرکت برق دهگلان عنوان کرد:

دستکاری 96 کنتور حجمی هوشمند آب چاه‌های کشاورزی دهگلان

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۴۱۶

رئیس شرکت برق دهگلان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 96 کنتور حجمی هوشمند چاه‌های کشاورزی شهرستان دستکاری شده است.

به گزارش ایلنا، کیومرث آقا محمدی با اشاره به دستکاری و از مدار خارج شدن کنتور هوشمند حجمی چاه‌های کشاورزی، افزود: در سال 95 تعداد 33 مورد و در سال جاری تعداد 96 مورد کنتورهوشمند در شهرستان دستکاری و از مدار خارج شده که 63 مورد آن به منابع آب دهگلان گزارش شده است.

آقامحمدی با اشاره به قابلیت‌های کنتورهای هوشمند آب و برق اظهار داشت: نصب‌کنتورهای هوشمند آب و برق در مصرف بهینه آب و جلوگیری از اضافه برداشت آب از چاه بسیار مؤثر است و مصرف آب در بخش کشاورزی را کاهش می دهد.

وی افزود: کنتورهای هوشمند آب و برق توانایی کنترل میزان مصرف کشاورزان، اندازه گیری همزمان میزان مصرف برق و آب را دارند به طوری که این کنتورها علاوه بر اندازه گیری قابلیت قطع برق را براساس آب مصرفی در دوره های زمانی دارند و با اتمام سهمیه آب به صورت اتوماتیک برق چاه قطع می شود.

رئیس اداره برق دهگلان در ادامه با اشاره به دو حوزه پیشگیری و برخورد گفت: باید اطلاع رسانی از طریق رسانه های شهرستان صورت گیرد تا کشاورزان مطلع شوند که درصورت دستکاری و از مدار خارج نمودن کنتور هوشمند برخورد قضایی خواهد شد.

آقا محمدی عنوان کرد: در حوزه پیشگیری در خرداد ماه سال جاری مصوباتی صورت گرفته که استفاده کنندگان غیر مجاز از انشعابات آب و برق وگاز به ادارات خدمات رسان اعلام شده است.

رئیس اداره برق دهگلان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تعادل بخشی سفره های آب زیر زمینی گفت: باید نصب وسایل اندازه گیری و حجمی برای بهره برداران از منابع آب زیر زمینی با جدیت دنبال شود.

آقا محمدی هدف از طرح احیار و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی را اندازه گیری حجم آب برداشت شده توسط بهره بردار از منابع آب  و جلوگیری ازهرگونه برداشت غیر مجاز دانست.

رئیس اداره برق دهگلان افزود: ایجاد تعادل بین منابع و مصارف آب زیر زمینی با برنامه‌ریزی متکی بر اطلاعات به دست آمده از قرائت کنتورها و حجم بهره بردار از منابع آب است.

وی اظهار داشت: درشرایط کنونی با توجه به کاهش میزان نزولات جوی و ادامه روند خشکسالی باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که از حداقل آب حداکثر بهره برداری را داشته باشیم و با توجه به وضعیت بحرانی پیش رو و افت شدید منابع آب زیرزمینی همه ما باید در حفظ و صیانت از این منابع خدادادی تلاش کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز