خبرگزاری کار ایران

فرماندار سنندج مطرح کرد:

فرصت سوزی بانک‌ها در حمایت از طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زا

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۰۳۳

فرماندار شهرستان سنندج از فرصت سوزی بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات تولید و اشتغال‌زایی در استان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابراهیم زارعی روز یکشنبه در جلسه ستاد اشتغال شهرستان در سنندج، افزود: بیکاری پدیده ای فراگیر و گسترده در جامعه فعلی ماست که در پی آن معضلات و آسیب های اجتماعی نمایان می‌شود از این رو نیاز و بلکه ضرورت دارد تدابیر و تمهیدات خاصی در این زمینه اتخاذ شود.

وی نقش بانک‌ها را در رونق تولید و اشتغال مهم ارزیابی کرد و گفت: بخش نامه و دستور العمل های ابلاغی بانک مرکزی به بانک های عامل در استان بایستی اجرا و عملیاتی شود و هرگونه اهمال‌کاری و کوتاهی نیز ابعاد و چارچوب اشتغال را تحت تاثیر قرار می دهد.

زارعی اظهار داشت: نقش و رسالت بانک ها افزون بر حراست و نگه داری از سپرده‌ها در واگذاری تسهیلات به کار آفرینان جهت به کارگیری افراد جویای کار در حیطه های مختلف است لذا نمی توان با جزیره ای عمل کردن به اهداف و راهبرد پیش رو دست یافت.

فرماندار سنندج به اهمیت اعتماد و اطمینان خاطر مسئولان بانک ها نسبت به کار آفرینان تاکید کرد و گفت: بانک‌ها بایستی با تسهیل‌گری و ترغیب به کار آفرینان و نیز پذیرش طرح توجیهی بستر را برای اشتغال جوانان مهیا کنند از این جهت می طلبد با همسویی و همفکری مشکلات فرا رو را حل و فصل کرد چرا که بازه زمانی طولانی را از دست داده ایم.

زارعی همچنین گفت: چنانچه شیوه نامه و دستور العملی از سوی بانک مرکزی به صورت جامع به استان ابلاغ نشده باید با رفع نواقص و تکمیل پرونده‌ها مانع سرگردانی کارآفرینان و سرمایه‌گذاران جهت عملیاتی کردن طرح اشتغال فراگیر شد.

وی عنوان کرد: در شرایطی که رکود بر کشور حاکم شده و حتی دولت در تامین و پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان دچار مشکل شده بایستی با ارج نهادن به طرح های اقتصادی کار آفرینان و سرمایه گذاران رونق و تولید را به استان باز گردانیم چرا که با اشتغال‌زایی بستر ایجاد سایر آسیب‌های اجتماعی رو به کاهش می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز