خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار کردستان خبر داد:

مهلت 6 ماهه به بانک‌ها برای مناسب سازی عابر بانک‌های استان/ رسیدگی به وضعیت معلولان به مطالبه عمومی مبدل شد

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۵۶۱

معاون عمرانی استاندار کردستان از مهلت دادن شش ماهه به بانک ها برای مناسب سازی عابر بانک‌های استان به معلولان خبر داد.

به گزارش ایلنا، امیر قادری یکشنبه شب در جلسه کمیته مناسب سازی استان با بیان این مطلب گفت: 10 درصد از جامعه جهانی دچار معلولیت است و در کشور ما این قضیه به دلیل جنگ تحمیلی و تبعات آن سیر صعودی داشت؛ بنابراین دستگاه‌ها باید به موضوع معلولیت توجه جدی‌تری داشته و مشارکت های مردمی را بهتر جذب کنند.

وی با تأکید بر اینکه معلولان سرمایه‌ای برای جامعه هستند، افزود: معلولیت ناتوانی جسمی نیست، بلکه یک کم توانی جسمی – حرکتی می باشد و باید با این نگاه به مسائل معلولان بپردازیم.

معاون عمرانی استاندار کردستان با اشاره به اینکه هنوز مشکلاتی در رسیدگی به وضعیت معلولان و مناسب سازی وجود دارد، خاطرنشان کرد: با این وجود، شرایط معلولان نسبت به گذشته تفاوت زیادی داشته و اکنون رسیدگی به وضعیت آنها هم از سوی خود معلولان، هم دستگاه های اجرایی و هم افکار عمومی به یک مطالبه و دغدغه تبدیل شده و لازم است در این زمینه رسانه ها نیز فعالانه تر عمل کنند.

قادری با یادآوری افتخارآفرینی های معلولان در عرصه های مختلف از جمله میادین ورزشی، تصریح کرد: اگرچه به وضعیت معلولان توجه خوبی شده است، اما کسب موفقیتهای متعدد از سوی آنان نشان می دهد این توجه و عنایت باید بیشتر استمرار یابد.

وی تأکید کرد:به مسئله مناسب سازی در اعتبارات شهرداری‌ها و بویژه در حوزه بهسازی معابر و احداث و بازپیرایی بوستان‌ها بیشتر پرداخته شود و با توجه به اینکه شهرداری‌ها در همه مراحل ساخت و ساز نظارت دارند باید این نظارت را در موضوع مناسب سازی بویژه در ادارات نوساز بیشتر اعمال کنند.

معاون استاندار کردستان با تأکید بر ضرورت توجه به مقوله آموزش در این عرصه خاطرنشان کرد: اگرچه بهزیستی استان رتبه سوم کشوری را کسب کرده اما لازم است در حوزه مناسب سازی قدرتمندتر و بهتر عمل کند.

در پایان این جلسه تفاهمنامه همکاری نمادین میان دبیرخانه کمیته مناسب سازی استان و شهرداری منطقه 4 شهر سنندج امضا شد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز