خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش و پرورش کردستان خبر داد:

شرکت 1085 فرهنگی استان کردستان در برنامه معلم پژوهنده

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۴۰۸

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان از شرکت 1085 معلم در بیستمین برنامه معلم پژوهنده خبر داد.

به گزارش ایلنا، طالب محمدی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر آموزش و پرورش استان که در سنندج برگزار شد، با اشاره به نامگذاری روز 25 آذر به نام روز ملی پژوهش، اظهار کرد: هدف از این نامگذاری‌ها آشنایی مردم با دستاوردهای پژوهشی و بیان اهمیت این موضوع در زندگی است.

وی با اشاره به اینکه پژوهش مولد علم است، افزود: پژوهش موضوع جداگانه‌ای در فعالیت‌های زندگی ما نیست، بلکه پژوهش در بطن همه امور قرار دارد و می توان بسیاری از مشکلات را به وسیله آن حل کرد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: بهترین بستر برای فرهنگ سازی در زمینه پژوهش، آموزش و پرورش است زیرا جامعه هدف آن گسترده است و بخش وسیعی از افراد را در بر می گیرد .

وی ادامه داد: آموزش و پرورش خاستگاه اصلی پژوهش است و از لحاظ رسالت و ماهیت به دنبال نهادینه‌کردن فرهنگ پژوهش است.

محمدی در ادامه سخنان خود گزارشی را از آمار شرکت کنندگان استان در برنامه «معلم پژوهنده» ارائه داد و تصریح کرد: 19 دانش آموز، 16 معلم اقدام پژوه و پنج نفر پژوهشگر برتر را امسال در استان داشته‌ایم.

وی بیان کرد: در برنامه معلم پژوهنده و اقدام پژوهی سال تحصیلی 96-95 بالغ بر یک هزار و 85 نفر شرکت‌کننده در استان داشتیم که در مقطع متوسطه 25 درصد معلمان، دوره ابتدایی 74 درصد و کارکنان اداره کل یک درصد مشارکت داشته اند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان، آموزش و پرورش ناحیه 2 سنندج را با 219 نفر شرکت کننده دارای بیشترین نفرات شرکت کننده در برنامه مذکور عنوان کرد و گفت: مریوان و دیواندره نیز در رده های بعدی بیشترین آمار شرکت کننده در برنامه اقدام پژوهی قرار دارند.

وی با اشاره به راهیابی سه اقدام پژوه استان به مرحله کشوری، بیان کرد: روند شرکت کنندگان در برنامه «معلم پژوهنده» در ناحیه 2 سنندج، دیواندره، مریوان، ناحیه یک سنندج و موچش بیشترین رشد را داشته است.

محمدی در پایان با اشاره به سرعت تولید علم در جهان امروز، خاطرنشان کرد: با توجه به سرعت پژوهش‌های صورت گرفته، نیمی از یافته‌های علمی از اعتبار ساقط‌می‌شود که باتوجه به این شرایط ما باید از دانش‌آموزان و معلمان پژوهنده حمایت کنیم .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز