خبرگزاری کار ایران

بهرام نصراللهی‌زاده مطرح کرد:

توجه ویژه به تولید و اشتغال از ویژگی‌های لایحه بودجه 97 است

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۳۲۷

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: اصلاحات ساختاری در تدوین بودجه 97 کشور، توجه به اولویت‌های برنامه‌ای، توجه ویژه به تولید و اشتغال و تمرکز بر موضوع عدالت اجتماعی و تلاش برای حذف فقر مطلق چهار محور بنیادین لایحه بودجه 97 کل کشور است.

به گزارش ایلنا، بهرام نصراللهی‌زاده در جلسه مشترک هفتمین شورای برنامه‌ریزی و ششمین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کردستان که به ریاست استاندار کردستان در سنندج و در محل سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد، به تفصیل و تشریح ویژگی‌های لایحه بودجه 97 کشور پرداخت و چهار محور اصلی و بنیادین را برای این لایحه برشمرد.

وی درباره اولین محور بنیادین لایحه بودجه گفت: اصلاحات ساختاری در تدوین بودجه 97 کل کشور به‌خوبی به چشم می‌خورد و بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد، افزایش شفافیت و انضباط بودجه‌ای و حرکت به سمت تمرکز زدایی از شاخصه‌های این اصلاحات ساختاری است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان محور دوم قابل توجه در لایحه بودجه سال 97 کل کشور را توجه ویژه به اولویت‌های برنامه‌ای نام برد و تصریح کرد: آب، محیط زیست و ساماندهی پسماندها و مقابله با آلودگی هوا، حمل و نقل ریلی و عمومی و توجه ویژه به مسکن و بافت فرسوده و ... جزو این اولویت ها هستند.

دبیر شورای برنامه ریزی استان کردستان محور سوم مهم و قابل توجه در لایحه بودجه سال 97 کل کشور را توجه ویژه به تولید و اشتغال نام برد و خاطر نشان کرد: اشتغال فراگیر و تولید، جذب مشارکت عمومی – خصوصی برای تکمیل پروژه های ناتمام عمرانی و توجه ویژه به صادرات غیر نفتی در ذیل محور سوم لایحه یعنی توجه به مقوله اشتغال مورد توجه جدی قرار گرفته است.

بهرام نصراللهی زاده چهارمین محور اساسی و بنیادین لایحه بودجه 97 کشور را توجه ویژه به عدالت اجتماعی برشمرد و گفت: تلاش برای حذف فقر مطلق و تلاش برای بهبود بهداشت و سلامت مردم از ویژگی های بارز این محور لایحه بودجه 97 می باشد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان تاکید کرد: در جهت افزایش شفافیت و ایجاد انضباط بودجه ای، بسیاری از ردیف های متفرقه (حدود 200 ردیف) در لایحه بودجه 97 کشور حذف شده و یا به ذیل اعتبارات دستگاه های اجرایی و استانی منتقل شده است، به گونه ای که سهم اعتبارات ردیف های متفرقه از 20 درصد در بودجه 96 به حدود 11 و هشت دهم درصد در لایحه بودجه 97 کل کشور کاهش یافته است.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کردستان در خصوص موضوع تمرکز زدایی در لایحه بودجه 97 اظهار داشت: سهم استانها از اعتبارات هزینه ای از 4 و سه دهم درصد در بودجه سال 96 به حدود 24 و سه دهم درصد در لایحه بودجه سال 97 کشور رسیده و سهم استانها از اعتبارات تملک داراییهای سرمایه ای نیز به بیش از 30 درصد در سال 97 افزایش می یابد.

بهرام نصراللهی زاده در خصوص موضوع اشتغال در لایحه بودجه 97 کشور گفت: پیش بینی می شود در سه محور اشتغال فراگیر، اشتغال روستایی و اشتغال حمایتی حدود 980 هزار شغل در کشور ایجاد شود که در این زمینه باید منابع مورد نیاز از محل تسهیلات بانکی، صندوق توسعه ملی و ... تامین شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اشاره به اینکه حدود 71 هزار پروژه ناتمام در کشور وجود دارد، گفت: در لایحه بودجه سال 97 توجه ویژه ای به پروژه های قابل واگذاری به بخش خصوصی و نیز مشارکت عمومی – خصوصی برای تکمیل این قبیل پروژه ها با استفاده از مشوق های دولتی، منابع بانکی، صندوق توسعه ملی، منابع خارجی و آورده بخش خصوصی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: پروژه های غیر قابل واگذاری و یا پروژه هایی که جذابیتی برای بخش خصوصی ندارند باید با استفاده از منابع دولتی تکمیل شوند.

نصراللهی زاده در تشریح عدالت اجتماعی و رفع فقر در لایحه بودجه 97 گفت: مساله بازنگری در پرداخت یارانه های مستقیم یکی از مهم ترین رویکردهاست و دولت براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی ، حذف برخی یارانه بگیران و پرداخت به اقشار کم درآمد و نیازمند مانند افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و نیز سایر افراد نیازمند را پیشنهاد کرده است که با سازوکارهای مشخصی شناسایی و تحت پوشش قرار می گیرند.

دبیر شورای برنامه ریزی استان کردستان تلاش برای ارزان شدن بیمه سلامت مردم را یکی از ویژگی های توجه به امر سلامت در  لایحه بودجه 97 برشمرد و گفت این موضوع از اقدامات مهم دولت در حوزه سلامت خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر