خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار کردستان مطرح کرد:

گازرسانی به 100 روستای کردستان تا پایان امسال/استفاده از ظرفیت سد داریان برای اشتغال‌زایی در استان

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۱۴۳

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: تاکنون به 1039 روستای استان گازرسانی شده و 100 روستای دیگر هم تا پایان سال جاری با 120 میلیارد تومان اعتبار از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

به گزارش ایلنا، امیر قادری روز چهارشنبه در بازدید از شهر اورامان و روستاهای تابعه با تاکید بر ظرفیت‌های منحصر به فرد شهر اورامان برای جذب توریست خواستار توجه به این مهم شد و گفت: قطعا گردشگران برای دیدن اصالت و هویت این منطقه وارد اورامان می‌شوند و لذا اجرای بسته‌های سرمایه گذاری با لحاظ کردن هویت منطقه و همچنین جذب مشارکت مردم موجب توسعه اورامان خواهد شد.

 قادری در ادامه ضمن بازدید از روستاهای بلبر و سلین و پروژه های گازرسانی به این روستاها، گفت: ایجاد زیرساخت‌ها وظیفه دولت است و اگر جوانان روستایی هم با ابتکار و خلاقیت خود وارد عرصه شوند قطعا می‌تواند این روستاها را با توجه به ظرفیت گردشگرپذیری که دارند، موفق کند.

وی در ادامه به روستای نوین رفت و از برخی واحدهای مسکونی و نیز مدرسه این روستا که بر اثر زلزله خسارت دیده بودند، بازدید کرد.

معاون عمرانی استاندار کردستان در ادامه به روستای ناو رفت و در مراسم مولودی خوانی این روستا حضور یافت.

وی در مسجد این روستا و در جمع اهالی ناو گفت: از آنجا که کشور ما حادثه خیز بوده و گسل های پیدا و پنهان زیادی دارد، لذا باید واحدهای مسکونی به شکلی اصولی و مقاوم ساخته شوند تا در برابر زلزله دچار خسارت نشوند.

وی با اشاره به آمار 1039 روستای برخوردار از نعمت گاز در استان افزود: علاوه بر 100 روستایی که تا پایان سال گازدار می شوند گازرسانی به برخی روستاهای دیگر نیز در حال مطالعه و برنامه ریزی برای آینده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر گاز این منطقه به طور کامل تامین شود، محرومیت در این خطه از بین خواهد رفت و این حق مردم است.

قادری با یادآوری ظرفیت‌های بکر روستای ناو در حوزه گردشگری، اظهار کرد: قطعا باید اولویت بهره‌مندی از آب سد داریان استان کردستان باشد و اگرچه با احداث این سد 700 هکتار از باغات استان زیر آب رفت، اما مزایای دیگری چون امکان پرورش ماهی و باغات از طریق آب این سد وجود دارد و دولت در استان قصد دارد از طریق تعامل با وزارت نیرو در این موضوع حداکثر استفاده را از سد داریان برای اشتغال در استان و بویژه روستاها انجام بدهد.

قادری در پایان این سفر با حضور در روستای کلجی از واحدهای خسارت دیده این روستا بر اثر زلزله بازدید و دستورات لازم را در این خصوص صادر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز