خبرگزاری کار ایران

رئیس پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان:

نگاه به مسائل زنان نگاهی عام و انتزاعی ست

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۱۹۸

رئیس پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان گفت: در موضوعات عرصه زنان دچار رکود معرفتی هستیم، یعنی مسائل را به صورت عام و انتزاعی می‌نگریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امید قادر زاده شامگاه دوشنبه در جلسه هماهنگی اولین آیین همایش زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب ایران در سنندج، گفت: این همایش که با همکاری انجمن زنان پژوهشکده تاریخ و پژوهشکده کردستان‌شناسی دانشگاه کردستان و نیز امور بانوان استانداری در راستای ارتقای جایگاه زنان مناطق غرب کشور در عرصه های مختلفی چون سیاست و اجتماع و فرهنگ و همچنین تاریخ صورت گرفته است در نیمه دوم فروردین سال آینده برگزار می شود.

وی اظهار داشت: تلاش دانشگاه کردستان در این همایش تبدیل زن و منزلت آن به یک مسئله و حساسیت اجتماعی در راستای اعتلا و ارتقای شأن و جایگاه حقیقی‌اش است. 

قادر زاده اظهار امیدواری کرد: برگزاری این همایش می تواند فتح بابی برای واکاوی و باز اندیشی جایگاه زنان در غرب کشور باشد چرا که در موضوعات عرصه زنان دچار رکود معرفتی هستیم، یعنی مسائل را به صورت عام و انتزاعی می‌نگریم.

رئیس پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه تاکنون روز خاص و ویژه‌ای به زنان تعیین نشده است، افزود: زمانی که نتوانیم مسائل مربوط به زنان را به صورت گفتمان سازی علمی در فضای آکادمیک و عمومی مطرح کنیم طبیعتا این مفاهیم به افکار عمومی منتقل نمی شود و حساسیت عمومی را بر نمی‌انگیزد.

قادر زاده خاطر نشان کرد: گستره تمدنی گستره بسیار وسیعی است از این جهت تلاش و سعی خود را در همایش مذکور بر روی مسائل اصلی حوزه زنان با نگاه کاملا علمی و واقع بینانه که فتح و گشایشی برای تغییر بینش و نگرش در این عرصه باشد، متمرکز می‌کنیم.

وی ادامه داد: در گذشته نگاه تک ساختی به زنان موج می زد و موجب رنجش و آزردگی حال آنان می شد اما اینک با پیوند و همفکری فضا‌های علمی و دستگاه های اجرایی دغدغه‌های این قشر اندکی کاهش یافته است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز