خبرگزاری کار ایران

با تلاش و پیگیری‌های مسئولان صورت گرفت؛

نشان جغرافیایی فرش بیجار ثبت ملی شد

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۰۴۳

فرش پولادین بیجار به عنوان اعتبار هنر منطقه گروس گواهینامه ثبت ملی نشان جغرافیایی را دریافت کرد.

به گزارش ایلنا، فرهاد صفری از ثبت ملی فرش بیجار و نشان جغرافیایی این فرش آهنین بیجار خبر داد.

وی اظهار داشت: نشان جغرافیایی فرش دستباف بیجار که در منطقه گروس بافت می‌شود، بیانگر ویژگی‌های خاص طرح‌ها و نقشه‌ها و نوع بافت منحصر به فرد آن است که به فرش آهنین مشهور شده و نشانگر ظرفیت‌های تاریخی، اقتصادی، تجاری و هنری فرش بیجار است.

صفری به چگونگی روند پیگیری ثبت نشان جغرافیایی فرش بیجار اشاره و بیان کرد: ثبت نشان جغرافیایی این فرش شامل یک فرایند نسبتا طولانی بود که از سال ۹۴ توسط اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بیجار، با تشکیل جلسات مختلف با تشکل‌های مردمی، اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و صاحبان کارگاه‌های تولیدی فرش و تکمیل اظهارنامه توسط آنها و ارائه گزارش به مرکز ملی فرش ایران آغاز شد.

این مسئول اظهار کرد: پس از بررسی‌های لازم، اظهارنامه‌ها و گزارش‌های دریافتی، بازرسی و بازدید میدانی نمایندگان مرکز ملی فرش از واحد‌های متقاضی شهرستان انجام و تمام اظهارنامه‌ها تایید شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بیجار عنوان کرد: پس از تکمیل مشخصات فرش منطقه اعم از مشخصات فنی، مشخصات تاریخی و جغرافیایی، پرونده توسط مرکز ملی فرش برای ثبت نهایی به اداره کل ثبت مالکیت صنعتی ارجاع شد.

به گفته وی، پس از تلاش‌ها و پیگری‌های مستمر، در نهایت گواهینامه ثبت‌ملی نشان جغرافیایی فرش بیجار در بیستم تیرماه سال جاری صادر شد.

صفری در ادامه به گستره جغرافیایی فرش بیجار در دیگر شهرهای استان کردستان و استان‌های همجوار اشاره کرد و گفت: گستره فرش بیجار به شهرهای دیواندره، سقز، تکاب و بخشی از استان زنجان و بخشی از استان همدان نیز می‌رسد و این فرش ارزشمند در این شهرها بافته می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز