خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری کردستان مطرح کرد:

۲۴ درصد از کلاس‌های مدارس کردستان استانداردهای لازم را دارند

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۱۶۷

معاون عمرانی استاندار کردستان گفت: تنها ۲۴ درصد از کلاس‌های مدارس سطح استان کردستان از استاندارد فنی برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیر قادری شامگاه سه‌شنبه در ششمین جلسه شورای برنامه ‌ریزی و توسعه استان با حضور کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در سنندج، افزود: طبق قانون بودجه کشوری شهرهای با زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت مشمول حمایت های مختلف دولت قرار می‌گیرند این در حالی است که شهرهای میانی و بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت که می‌توانند راهگشای مشکلات کلان شهر ها باشند از هیچ حمایت دولتی برخوردار نیستند.

وی اظهار داشت: شهرهایی چون سنندج، سقز و بانه و مریوان در قالب شهرهای میانی و بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت نیز که حدود ۷۲ درصد از جمعیت شهرنشین را در خود جای داده اند نیازمند نگاه و سازوکار ویژه دولت اند.

قادری با اعلام اینکه ۲۴ درصد کلاس‌های مدارس سطح استان کردستان از استانداردهای فنی برخوردارند، گفت: افزون بر اینکه از این حیث رتبه ۳۰ کشور را داریم اما زلزله اخیر نیز موجب خسارت به یک هزار و ۸۴ مدرسه استان شد که از این میزان تعداد ۹۵۰ مدرسه به مقاوم سازی و ۱۳۲ مورد نیز به بازسازی نیازمند هستند.

معاون عمرانی استاندار کردستان در بخش دیگری از صحبت های خود خاطرنشان کرد: وضعیت نامطلوب دفع پسماند زباله به شیوه سنتی در استان که منجر به انباشت و تجمیع بیماری‌های زیادی شده با برنامه‌ریزی و تجهیز ماشین آلات و نیز تخصیص اعتبارات دولتی قابل حل و فصل است.

قادری همچنین درباره اراضی آبی استان گفت: اینکه کردستان با بیشترین میزان بارندگی تنها ۱۲ درصد از اراضی آبی را به خود اختصاص داده جای بسی تامل و واکاوی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز