خبرگزاری کار ایران

فرماندار بانه عنوان کرد:

واقفین نیت وقف را بر اساس نیاز مشخص کنند

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۱۳۵

فرماندار بانه با بیان اینکه نیت وقف در بانه متنوع نیست گفت: واقفین نیت وقف را بر اساس نیاز مشخص کنند.

به گزارش ایلنا، محمد فلاحی در همایش بزرگ یاوران وقف با اشاره به اینکه بیشتر نیت واقفین در بانه مربوط به مساجد است، گفت: این درحالیست که بیش از 700 نوع نیت برای وقف وجود دارد اما متاسفانه سایر نیت های مربوط به وقف در بانه مغفول مانده است.

وی افزود: اگر چه نیت وقف بر مساجد هم ضروری است اما اینکه همه نیات وقف بر مساجد باشد ضرورتی ندارد و در این صورت سایر نیازهای جامعه که می‌تواند توسط وقف برطرف شود مغفول می‌ماند.

فرماندار بانه با بیان اینکه هرچه دایره نیات وقف گسترده تر باشد افراد بیشتری از آثار و برکات آن بهره‌مند خواهند شد، تصریح کرد: واقفین محترم قبل از وقف بهتر است یک نیازسنجی کرده و نیت وقف را بر اساس نیاز مشخص کنند.

 وی همچنین به ضرورت اطلاع رسانی و شفاف سازی از نحوه صرف درآمد موقوفات توسط اداره اوقاف و امور خیریه بعنوان متولی اصلی وقف تاکید کرد و گفت: این شفاف سازی ها موجب جلب اعتماد مردم و در نتیجه گرایش هر چه بیشتر مردم به سمت وقف خواهد شد.

نماینده عالی دولت در نیازهای اجتماعی موجود از جمله نیازهای مربوط به بهداشت و درمان، حوزه آموزش و برورش، ایتام، زنان سرپرست خانوار، دانشجویان و دانش‌آموزان کم‌بضاعت و بیماران خاص را از مواردی دانست که می‌توان نیات وقف را به سمت آنها سوق داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز