خبرگزاری کار ایران

رئیس پارک علم و فناوری کردستان مطرح کرد:

توسعه و اشتغال پایدار با وقف علم و فناوری دست‌یافتنی است

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۱۱۴

رئیس پارک علم و فناوری کردستان با اشاره به اینکه علم و فناوری نیاز امروز جامعه در تولید، توسعه و اشتغال پایدار است بر گسترش زیرساخت‌های تولید علم با بهره‌گیری از پتانسیل واقفین و خیرین تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، خالد سعیدی در همایش استانی یاران وقف استان کردستان، «وقف» در حوزه علم و فناوری را نیاز امروز جامعه دانست و اظهار کرد: مشکل اصلی استان کردستان، نبود زیر ساخت است و با استفاده از ظرفیت عظیم موقوفات امکان ایجاد زیرساخت و به تبع آن به کارگیری فناوران و نوآوران برای ایجاد و توسعه اشتغال پایدار میسر می‌شود.

وی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته، سرمایه اجتماعی اصلی‌ترین ثروت محسوب می‌شود، افزود: بر این اساس باید راهکارهایی را برای مردمی کردن اقتصاد یافت تا از این رهگذر بتوان اعتماد و سرمایه اجتماعی را جلب کرد چرا که  یکی از دلایل توسعه اقتصادی کشورهای غربی، توجه ویژه به وقف در قالب سازمان های خیریه است.

رئیس پارک علم و فناوری کردستان با تأکید بر اینکه یکی از راهکارهای مردمی سازی اقتصاد دانش بنیان و دانایی محور تقویت سنت حسنه وقف است، تصریح کرد: حمایت از نخبگان و نوآوران و ایجاد زیرساخت های توسعه فناوری برای اشتغال پایدار در داخل کشور و به تبع آن کاهش آمار بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی و جلوگیری از فرار مغزهاست.

 سعیدی در ادامه بر ضرورت برجسته نمودن نقش وقف در زندگی روزمره مردم به ویژه در حوزه ایجاد اشتغال پایدار اشاره کرد و گفت: مردم باید لمس کنند که وقف در حوزه علم و فناوری بر زندگی آنها تأثیر مثبتی خواهد گذاشت، خطری که پایه های دیانت، خانواده و آینده جوانان ما را تهدید می کند نبود شغل است و این از وظایف پارک های علم و فناوری است که بتوانند با ایجاد اشتغال پایدار این تهدیدات را تا حدودی دفع کنند.

سعیدی تلاش در راستای فرهنگ‌سازی ترویج وقف در حوزه علم و فناوری را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: این وظیفه اصلی ماست که بتوانیم مردم و واقفین را نسبت به ضرورت وقف در علم و فناوری آشنا کنیم.

وی ایجاد فضا و سایر زیرساخت ها (شامل آزمایشگاه، کارگاه و ...) و در اختیار قرار دادن آن به پارک و مراکز رشد و سرمایه گذاری خیرین در تولید محصولات فناورانه در راستای حمایت از کسب و کارهای فناور و دانش بنیان را در این برهه از زمان لازم دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز