خبرگزاری کار ایران

افزایش ۳۹۱ درصدی کشف لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق در کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۳۳۷

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان از افزایش ۳۹۱ درصدی کشف لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق طی هفت ماهه امسال در کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا میرزایی روز سه‌شنبه در ششمین جلسه کارگروه محصولات سلامت محور در سنندج، افزود: مقوله قاچاق و بهره‌مندی از محصولات ممنوعه خطر جدی برای سلامت جسم و روح مردم است به همین دلیل مقابله و برخورد قاطع در مبادی ورودی مرز‌ها با این پدیده در دستور کار دستگاه‌های متولی است.

وی اظهار داشت: کردستان در برخورد با پدیده قاچاق کالا در حوزه‌های سخت افزاری و نرم افزاری اقدامات درخوری را انجام داده به طوری‌که معطوف شدن کار‌ها به پیشگیری و بازرسی مستمر تیم‌های گشت از کالاهای وارد شده به انبارها از جمله رویکرد‌های اتخاذ شده در این زمینه است.

میرزایی با اشاره به اینکه ایران دومین کشور مصرف کننده لوازم آرایشی و بهداشتی در خاورمیانه است، عنوان کرد: آمار بالای مصرف در این حوزه فارغ از اینکه نگران کننده است، زمینه ظهور و بروز سودجویان را برای ورود گسترده‌تر این نوع کالا ها و عمدتا به صورت قاچاق فراهم می کند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان عنوان کرد: نهادینه سازی فرهنگ مقابله با قاچاق و آموزش و اطلاع رسانی عمده به دانش آموزان و دانشجویان به عنوان قشر آسیب پذیر در جامعه و همچنین ورود صدا و سیما برای تهیه تولیدات و گزارش در این موضوع، مهم خواهد بود.

میرزایی همچنبن به آمار کشفیات کالاهای قاچاق طی هفت ماهه امسال پرداخت و افزود: کشف۴ میلیون و ۹۱۰ هزار و ۳۴۶ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی طی این مدت که به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۳۹۱ درصد افزایش را نشان می دهد.   

وی همچنین گفت: کشف ۲ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۶۵ قلم دارو با ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر