خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر سنندج:

درآمد محدود شهرداری شرایط را برای اعمال تغییر دشوار کرده است

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۰۷۳

رئیس‌شورای شهر سنندج گفت: درآمد محدود و ناپایدار شهرداری شرایط را برای اعمال تغییر دشوار کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلال شریعتی شامگاه دوشنبه در آیین تکریم و معارفه شهردار سنندج که در مجتمع فرهنگی هنری فجر این شهرستان برگزار شد، افزود: شهرداری سنندج بواسطه قوانین قدیمی و ناکار آمد دچار مشکلات گسترده‌ای شده که بایستی با بروز شدن و تحولات جدید در قانون مانع از بروز برخی مسائل شویم.

وی اظهار داشت: منابع مالی محدود شهرداری سنندج، تامین و پرداخت ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان را برای ۲ هزار و ۳۰۰ نیروی این سازمان دچار مشکل و گرفتاری کرده است.

شریعتی با بیان اینکه حدود ۷۵ درصد درآمد این مرکز از عوارض شهرداری تامین می‌شود، گفت: درآمد محدود و ناپایدار شرایط رکود را بر شهرداری حاکم کرده به طوریکه طبق بررسی‌ها میانگین سرانه خدمات شهرداری سنندج به مردم نسبت به شهرهای دیگر به یک سوم می رسد و این مایوس کننده است.

رئیس شورای شهر سنندج، وضعیت زیرساخت ها را مناسب ندانست و ابراز داشت: این مهم و ساختار نامناسب شهرداری که بایستی چارچوب و بنیه محکم و استواری را داشته باشد نیز دچار اشکال است و منشاء بروز چنین شرایطی به درآمد محدود شهرداری بر می گردد.

شریعتی عنوان کرد: خلاء و نبود قوانین جامع زمینه را برای بهره مندی سودجویان فراهم کرده است بنابراین بایستی با پر کردن شکاف و فاصله ها از بروز شرایط و وضعیتی چون سیمای آشفته شهر نظیر دست فروشی و حاشیه نشینی و نیز زیر سوال بردن مدیریت شهرداری جلوگیری کنیم.

وی، بیکاری را علت اصلی نابسامانی سیمای شهر تلقی کرد و گفت: حل مشکلات به تنهایی از شهرداری خارج است و بایستی مسئولان سایر دستگاه های اجرایی در مرتفع کردن مشکلات یاری رسان باشند.

شریعتی خاطرنشان کرد: هم اینک شهرداری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به ادارات بدهی دارد اما با پتانسیل‌های موجود و مدیریت مطلوب می تواند این وضعیت را سامان بخشد.

وی مطالبات ۷۰ میلیارد تومانی شهرداری را هم از دستگاه های اجرایی مورد توجه قرار داد و گفت: شهرداری از طریق مبادی قانونی برای سامان بخشیدن به شرایط فعلی، نسبت به طلب خود اقدام می‌کند.

رئیس شورای شهر سنندج در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برنامه و رویکرد شورای شهر نیز گریزی زد و اظهار داشت: تهیه و تدوین سند توسعه شهری، اصلاح ساختار شهرداری، شفاف‌سازی، ساماندهی‌صنوف خدمات‌رسان و ایحاد شور و نشاط اجتماعی و همچنین‌توسعه فضای‌سبز و نیز بهسازی و نوسازی بافت‌فرسوده نواحی منفصل شهری را در دستور کار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز