خبرگزاری کار ایران

دادستان کردستان عنوان کرد:

رسالت مجموعه قضایی همکاری و تعامل با شهرداری است/ حاشیه‌نشینی عامل ناهنجاری‌ها در کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۰۶۸

دادستان استان کردستان گفت: رسالت مجموعه قضایی همکاری و تعامل با شهرداری برای تحقق اهداف از پیش تعیین شده است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، اکبر جوهری شامگاه دوشنبه در آیین تکریم و معارفه شهردار سنندج که در مجتمع فرهنگی هنری فجر این شهرستان برگزار شد، افزود: تجلی کار تمام دستگاه ها در چهره شهر نمایان می‌شود و در این راستا توجه به مرکز استان به عنوان الگو و نمونه برای سایر شهر های تابعه از سوی شهرداری مهم است.

وی اظهار داشت: نبود قوانین به‌روز و کار آمد در شهرداری بایستی توسط شهردار و شورای شهر جهت اتخاذ برنامه های کاربردی و اصولی مورد بازبینی قرار گیرد.

جوهری، پلیس شهرداری را برای ساماندهی شهر ناکار آمد دانست و گفت: شهرداری علاوه بر مدیریت امور شهر در زمینه توانمند سازی پلیس مقتدر و دلسوز برای رفع و کاهش مشکلات شهر اقدا و به ارائه راهکار و برنامه بپردازد.

به گفته وی، شهردار متولی شهر است و امور را با سیاست گذاری شورای شهر در راستای پیشبرد اهداف از پیش تعیین شده پیش می برد.

دادستان کردستان حضور حتی یک نفر خاطی قانون را درشهرداری جایز ندانست و گفت: در هر مجموعه ای وجود برخی افراد ناکار آمد موجب خلل در سیستم مربوطه می شود اما در شهرداری نیز حضور حتی یک نفر اخلال گر زمینه بروز و ظهور ناهماهنگی را مهیا می کند.

جوهری ادامه داد: مادامی که سیستم شهرداری با وجود نیرو های مازادی که حتی نحوه پذیرش آن ها هم مورد سوال واقع شده است، بزرگ و گسترده می شود و همچنین انجام تعدیل نیرو نیز در سیستم فعلی واکنش کاربران فضای مجازی را به همراه دارد، مواجه است امور و اهداف تعیین شده به خوبی پیش نخواهد رفت.

جوهری خاطرنشان کرد: کلیه دستگاه‌های نظارتی فراتر از نقش و وظیفه خود در همیاری و حمایت به شهرداری از خود مایه می گذارند تا جایگاه حقیقی و اصلی شهرداری در سایه قانون تعریف شود.

وی با ابراز نارضایتی از کوتاه بودن عمر مدیریت شهرداری سنندج، افزود: شهردار پس از مدتی در پی سامان بخشی به برخی از امور از جایگاه خود عزل می شود این در حالی است که پروژه های ناتمام زیادی برجای مانده است.

دادستان کردستان در بخش دیگری از صحبت های خود به معضلات برجسته شهر نیز گریزی زد و اظهار داشت: ساخت و سازهای بی‌رویه و بعضا غیرقانونی و گسترش حاشیه نشینی که در نتیجه مهاجرت غیرقانونی و عدم رعایت قانون پدید می آید، گسترش آسیب و ناهنجاری های اجتماعی را درپی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر