خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی بانه:

اختصاص 2 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بانه به کشت زعفران

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۰۶۳

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه از اختصاص 2 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بانه به کشت زعفران خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، کریم شریفی اظهار کرد: با توجه به وجود گونه های مختلف زعفران وحشی در شهرستان بانه، کشت این گیاه کاملاً سازگار با اقلیم منطقه است و به کشاورزان توصیه می‌کنیم در راستای تغییر الکوی کشت، با توسعه پرورش زعفران برای افزایش بهره وری زمین های خود گام بردارند.

وی افزود: زعفران یا طلای سرخ، گونه ای قانع در زمینه نیاز به آب به شمار می‌رود که در طول سال تنها 2 یا 3 بار در اوایل مهر ماه به آبیاری نیاز دارد و در اواخر مهر و چند روز از آبان، طی 3 مرحله برداشت می شود.

وی میزان بهره وری محصول زعفران را در سال اول تا 500 گرم در هکتار، در سال دوم تا 2 کیلوگرم، در سال سوم 4 تا 6 کیلوگرم و از سال چهارم تا هفتم با کامل شدن برداشت اقتصادی آن، بین 8 تا 10 کیلوگرم بیان کرد.

مهندس شریفی مهم‌ترین مشکلات موجود در زمینه کشت زعفران در حال حاضر را تامین پیاز زعفران و تأمین آب (در پاییز و اوج کم آبی منطقه) ذکر کرد و گفت: پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره برای تأمین و انتقال آب، برق‌رسانی چاه های آب و مکانیزاسیون کشت پیاز زعفران، از جمله حمایت های دولت در این زمینه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز