خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی بانه:

اختصاص 2 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بانه به کشت زعفران

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۰۶۳

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه از اختصاص 2 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بانه به کشت زعفران خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، کریم شریفی اظهار کرد: با توجه به وجود گونه های مختلف زعفران وحشی در شهرستان بانه، کشت این گیاه کاملاً سازگار با اقلیم منطقه است و به کشاورزان توصیه می‌کنیم در راستای تغییر الکوی کشت، با توسعه پرورش زعفران برای افزایش بهره وری زمین های خود گام بردارند.

وی افزود: زعفران یا طلای سرخ، گونه ای قانع در زمینه نیاز به آب به شمار می‌رود که در طول سال تنها 2 یا 3 بار در اوایل مهر ماه به آبیاری نیاز دارد و در اواخر مهر و چند روز از آبان، طی 3 مرحله برداشت می شود.

وی میزان بهره وری محصول زعفران را در سال اول تا 500 گرم در هکتار، در سال دوم تا 2 کیلوگرم، در سال سوم 4 تا 6 کیلوگرم و از سال چهارم تا هفتم با کامل شدن برداشت اقتصادی آن، بین 8 تا 10 کیلوگرم بیان کرد.

مهندس شریفی مهم‌ترین مشکلات موجود در زمینه کشت زعفران در حال حاضر را تامین پیاز زعفران و تأمین آب (در پاییز و اوج کم آبی منطقه) ذکر کرد و گفت: پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره برای تأمین و انتقال آب، برق‌رسانی چاه های آب و مکانیزاسیون کشت پیاز زعفران، از جمله حمایت های دولت در این زمینه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر