خبرگزاری کار ایران

اقدامات آبفا کردستان برای تأمین آب شرب مردم زلزله زده کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۷۸۹

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان گزارشی از فعالیت‌های این مجموعه در راستای کمک‌های فنی به زلزله‌زدگان کرمانشاه ارائه داد.

به گزارش ایلنا، محمد فرهاد با اشاره به بازدیدی که به همراه مدیرعامل و مدیر روابط عمومی این شرکت از برخی شهرهای زلزله زده کرمانشاه انجام دادند، اظهار کرد: در راستای ادامه کمک به آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه و با هدف دسترسی اهالی این خطه به آب شرب سالم و بهداشتی، دو اکیپ از نیروهای شرکت آبفا کردستان شامل یک اکیپ در حوزه امداد و حوادث و یک اکیپ دیگر از تصفیه خانه آب سنندج از دوشنبه هفته گذشته (روز پس از وقوع زلزله) به شهرهای سرپل ذهاب و گیلانغرب اعزام شدند.

وی افزود: در شهر سرپل ذهاب، ایستگاه پمپاژی وجود دارد که کار تأمین آب شرب ۴ شهر را برعهده دارد و متأسفانه بر اثر زلزله از مدار خارج شده بود؛ به گونه ای که هم برق ایستگاه قطع شده بود هم اتصالات گوناگون آن از یکدیگر جدا شده بودند.

معاون بهره برداری شرکت آبفا کردستان تصریح کرد: نخستین اقدامی که همکاران ما انجام دادند برقراری مجدد برق و اتصالات بود و خوشبختانه تا ساعت ۱۹ همان روز ایستگاه پمپاژ سرپل ذهاب به مدار بازگشت.

فرهاد در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط اکیپهای آبفا کردستان در شهر ۲۵ هزار نفری گیلانغرب کرمانشاه نیز گفت: آب این شهر از سرابی که محل تجمیع آبهای زیرزمینی و چشمه ها است تأمین می شود که بر اثر زلزله این سراب گل آلود شده بود.

وی افزود: با توجه به اینکه یک دستگاه فیلتر شنی از سوی آبفا کردستان به شهر گیلانغرب فرستاده شده بود، با نصب این دستگاه امکان به مدار آوردن آب به میزان ۶۰ لیتر در ثانیه فراهم شد و این فیلتر توانست کدورت آب را از ۴۰۰ به زیر ۵ برساند.

معاون بهره برداری آبفا کردستان ادامه داد: اما از آنجا که نیاز این شهر آبرسانی به میزان حداقل ۱۲۰ لیتر در ثانیه می باشد قرار شد دو راهکار برای حل این مشکل در نظر گرفته شود.

فرهاد با بیان اینکه خود آبفا گیلانغرب دو دستگاه فیلتر شنی در اختیار دارد، تصریح کرد: برنامه ریزی لازم برای نصب این دو دستگاه فیلتر بر روی لوله خروجی مخزن انجام شد، ضمن آنکه مقرر شد، خط انتقال به میزان ۱.۵ کیلومتر با لوله پلی اتیلن ۲۰۰ میلی متر از سد پائین دست سراب به گیلانغرب با هدف پمپاژ آب صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه مقرر شد فیلترها در ۲ روز نصب شود، تصریح کرد: قرار شد طی یک هفته نیز خط انتقال پس از آوردن و نصب لوله ها در محل انجام شود.

فرهاد تأکید کرد: در صورتی که امکانات لازم فراهم شود طی حداکثر ۱۰ روز آب شرب سالم و بهداشتی شهر گیلانغرب به طور کامل تأمین خواهد شد و امیدواریم این اقدام شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان بتواند در این شرایط دشوار از آلام و رنج های مردم مصیبت دیده این شهرها بکاهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر