خبرگزاری کار ایران

بهنام سعیدی مطرح کرد:

ایران جزو ۱۰ کشور پرمخاطره جهان است

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۳۰۸

معاون پیش‌بینی و پیشگیری سازمان بحران کشور با بیان اینکه کشور ایران جزو ۱۰ کشور پرمخاطره جهان است، گفت: آموزش‌های مدیریت بحران در سطح کشور باید جدی گرفته شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهنام سعیدی امروز در کارگاه آموزشی و تمرینی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران در سنندج، افزود: هر نقطه از کشور ما با خطر وقوع رویدادی چون زمین لرزه مواجه است به طوریکه بیش از ۹۰ درصد از پهنه ی سرزمین با خطر نسبی متوسط و یا بالای زلزله روبه رو است.

وی زلزله بم را به مثابه یک رویداد عظیم همراه با اثرات متناوب آن مورد توجه قرار داد و گفت: در این حادثه که ۲۷ هزار نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند و بسیاری هم مجروح و بی سرپرست شدند نتیجه ی تنها ۱۲.۵ ثانیه لرزیدن زمین است ولی همچنان آثار و نتایج این رخداد تلخ به شکل روحی و روانی بر چهره ی این مردم رخ می نماید فلذا رسالت مسئولان و مدیران  با در پیش گرفتن برنامه و مدیریت در قبال چنین حوادثی بیش از پیش خواهد بود.

معاون پیش بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور خطر وقوع سیل را دیگر مخاطره کشور برشمرد و اظهار داشت: بروز و ظهور و اثرات سیل نیز در کشور (به لحاظ ناپدید شدن انسان ها و مدفون شدن مساکن) به مراتب می تواند از زلزله هم بیشتر و گسترده تر باشد و نیز خشکسالی و گرد و غبار و طوفان هم از دیگر بلایای طبیعی کشور هستند که پیامدهای ناگواری را به دنبال دارند.

سعیدی به دو رویکرد و راهبرد جهت مدیریت اینگونه مخاطرات اشاره کرد و گفت: پیش بینی و پیشگیری مطلوب و مناسب همراه با مدیریت سازنده در بوجود آمدن رویکرد دوم که مبنی بر به حداقل رساندن میزان آثار سوء است می تواند موثر واقع شود.

وی عنوان کرد: ژاپن از جمله کشورهایی است که مدام و پیوسته با بلایایی چون زلزله مواجه است اما با علم و فناوری و آموزش های مناسب به مردم و نیز وجدان کار توانستند بر این نخاطره فائق بیایند.

سعیدی به برخی فاکتور های مهم و اساسی برای مقابله با بحران نیز گریزی زد و افزود: اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران بایستی مقوله آموزش را به عنوان جزء لاینفک زندگی در برنامه های خود بگنجانند و نیز نظارت بر فرایند های کار را تا پایان دنبال کنند.

وی قاطعیت در بیان و چابک بودن در تصمیم گیری‌ها را دیگر راهبرد متولیان ذکر کرد و گفت: طبق قانون به هنگام وقوع هر بحرانی استفاده از تمامی امکانات شهر برای کنترل و پیشگیری رخداد توسط مدیر بحران امری لازم و ضروری است و در کنار آن حفظ خونسردی و داشتن آرامش فکری و نیز وجود برنامه های هدفمند می تواند بحران فرارو را مطلوب تر مدیریت کند.

معاون پیش بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه کشور ایران جزو 10 کشور پرمخاطره جهان است، گفت: افزون بر موارد مذکور شناسایی محیط های مستعد و برگزاری مانور نیز می‌تواند مثمرثمر باشد هرچند چنان‌که مدیریت مقوله بحران را بهتر مدیریت کنیم و آموزش بخشی به مردم که خود بهترین و نخستین امداد گران هستند را در دستور کار قرار دهیم در به حداقل رساندن بحران ها گام برداشته‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز