خبرگزاری کار ایران

فرماندار دهگلان:

دانش‌آموزان سفیران ترویج فرهنگ مصرف صحیح آب میان خانواده‌ها هستند

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۰۴۳

فرماندار شهرستان دهگلان گفت: قشر دانش آموز می‌تواند سفیر فرهنگ مصرف بهینه و صحیح آب در میان خانواده های جامعه باشد.

به گزارش ایلنا، یحیی نظری در ویژه برنامه جشنواره نخستین واژه "زنگ آب" که همزمان با سراسر استان و با حضور دانش آموزان، اولیای آنها و مسئولان دستگاه های اجرایی مختلف برگزار شد، با اشاره به اهمیت صرفه ‌جویی در مصرف آب، اظهار داشت: با توجه به تغییرات اقلیمی و کاهش بارندگی‌ ها و به تبع آن کاهش سطح آبهای زیرزمینی که در این شهرستان اتفاق افتاده، مقوله مصرف بهینه آب اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

وی با تأکید بر ترویج و گسترش فرهنگ صرفه‌جویی آب به‌عنوان یک وظیفه همگانی، گفت: مدارس بهترین فضا و قشر دانش‌ آموز بهترین مخاطب برای تبیین فرهنگ ‌سازی این مقوله در جامعه هستند.

وی افزود: دانش آموزان سفیران خوبی برای ترویج فرهنگ استفاده صحیح از آب در بین خانواده ها هستند که باید در خانه تلاش کنند تا از اسراف در مصرف آب پرهیز شود و نحوه درست مصرف کردن آب به عنوان یک فرهنگ رعایت شود.

فرماندار شهرستان دهگلان با تأکید بر شیوه صحیح مدیریت مصرف آب، یادآور شد: مصداق شکرگذاری از داشتن آب به عنوان نعمت الهی، صرفه‌جویی در مصرف آن است و مدیریت مصرف و نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی می تواند نقش بسزایی در گذر از بحران کم آبی موجود در کشور داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط بحران آب در کشور باید درست مصرف کردن همراه با برنامه ‌ریزی و مدیریت در مصرف آب توسط همه مردم صورت پذیرد، ادامه داد: همه باید همراهی کرده تا با مدیریت مصرف و صرفه جویی از به‌ وجود آمدن شرایط بحرانی آب جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز