خبرگزاری کار ایران

:

ساخت 90 کیلومتر راه روستایی در کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۰۸۱

مدیر ساخت وتوسعه راههای اداره کل راه وشهرسازی کردستان گفت: 90 کیلومتر از 160 کیلومتر برنامه احداث راه‌های روستایی کردستان در نیمه نخست سال جاری احداث شده‌است.

به گزارش ایلنا، رامین محمودی با بیان اینکه طبق برنامه این اداره تا پایان فصل کاری سال جاری 70 کیلومتر باقی مانده در حال اجر است، افزود: برای اجرای 160 کیلومتر راه روستایی برنامه‌ریزی شده در سال جاری 500 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده‌شده که تاکنون 300میلیارد ریال آن هزینه شده‌است.

 به گفته وی هم اکنون میانگین راه‌های آسفالته روستایی کردستان 46 درصد است که اداره‌کل راه وشهر‌سازی در نظر دارد با اجرای 1200 کیلومتر دیگر این میزان را به میانگین 66درصد کشور برساند. 

مدیر ساخت وتوسعه راه‌های اداره‌کل راه وشهرسازی کردستان ادامه داد: اجرای 1200کیلومتر راه روستایی جدید نیازمند 5 هزار میلیارد ریال اعتبار است که در صورت تخصیص این میزان می‌توان در 2 سال میانگین کردستان را به میانگین کشوری رساند. 

محمودی گفت: هم اکنون 1100 کیلومتر راه دسترسی روستایی در مراحل مختلف از جمله احداث، زیر سازی وآسفالت قرار دارد که اتمام سریع آن نیازمند تأمین اعتبارات مورد نیاز آن است.

مدیر ساخت وتوسعه راه اداره کل راه وشهرسازی کردستان با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما وبارش های برف در آینده‌ای نزدیک ادامه داد: هم اکنون 200 کیلومتر از 6100 کیلومتر راه روستایی کردستان غیر قابل تردد است. 

وی افزود: بیشتر راه های غیر قابل تردد خاکی و شوسه است که به علت بارندگی غیر قابل تردد می شوند یا با مشکلات ترددی مواجه می شوند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز