خبرگزاری کار ایران

تمدید 2800 پروانه مهارت صنعت ساختمان در سال‌جاری

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۵۰۶

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان از تمدید 2850 پروانه مهارت صنعت ساختمان توسط این اداره کل در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در جریان نشست با رؤسای انجمن های صنفی کارگران و استادکاران بخش صنعت ساختمان استان کردستان از تمدید 2850 پروانه مهارت صنعت ساختمان توسط این اداره کل در سالجاری خبر داد .

وی با اشاره به تعیین صلاحیت حرفه ای کارگران و استادکاران بخش صنعت ساختمان در 26 عنوان رشته توسط این اداره کل از تمدید 15305 پروانه مهارت صنعت ساختمان در سال گذشته و تمدید 2850 پروانه مهارت صنعت ساختمان در سالجاری خبر داد و گفت: فرآیند تعیین صلاحیت حرفه ای با همکاری ناظرین ومعرفی آزمونگران انجمن های صنفی کارگران و استادکاران استان کردستان توسط مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای سطح استان صورت می‌گیرد که خوشبختانه از سال گذشته تا کنون 18155 پروانه مهارت صنعت ساختمان تمدید شده است .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان حل مشکلات انجمن های صنفی کارگران و استادکاران بخش ساختمان استان را در گرو ساماندهی کارگران و فعالان این بخش با همکاری دستگاه های اجرایی ذیربط در سطح استان خواند و گفت: اگر بتوانیم با تعامل و همکاری دستگاه های اجرایی ذیربط برنامه ریزی دقیق و منسجمی در راستای این امر در سطح استان داشته باشیم و هریک از دستگاه های اجرایی در سطح استان با توجه به رسالت کاری خود خدمات موثری را به این قشر از جامعه بردارند شاهد مرتفع شدن بسیاری از مشکلات خواهیم بود .

احمدی با اشاره به جایگاه قانونی انجمن های صنفی کارگران و استادکاران بخش ساختمان استان کردستان بیان داشت : اجرایی نمودن تفاهم نامه همکاری منعقده میان انجمن های صنفی و نظام مهندسی و این اداره کل و تلاش در راستای اجرایی نمودن بیش از پیش این تفاهم نامه می تواند کمک های شایانی را به انجمن های صنعت ساختمان داشته باشد.

در ادامه ناجی روحانی رئیس انجمن صنفی کارگران و استادکاران بخش صنعت ساختمان شهرستان سنندج در راستای تعامل و همکاری با انجمن های صنفی کارگران و استادکاران بخش صنعت ساختمان در سطح استان گفت: با توجه به ساماندهی 26 حرفه در زمینه صنعت ساختمان از جمله: کاشی کاری، گچ کاری، سیمان کاری، سنگ کاری و نقاشی، سیم کشی ساختمان و ... خوشبختانه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان در راستای تعیین صلاحیت حرفه ای کارگران و استادکاران بخش صنعت ساختمان با انجمن های صنفی همکاری ها  وتعاملات موثری را داشته است.

روحانی دلیل این کار را رتبه‌بندی نیروی کار بخش صنعت ساختمان به لحاظ درجه مهارت کاری برشمرد و گفت: نیروی کاری که از طریق انجمن به کار گرفته می‌شوند همگی دارای شناسنامه کار و در نتیجه ضمانت حُسن انجام کار برای کارفرمایان هستند.

رئیس انجمن صنفی کارگران و استادکاران بخش ساختمان سنندج با بیان اینکه این انجمن در حال حاضر 12 هزار عضو دارد اظهار داشت: از این تعداد 9 هزار عضو از طریق بازرسی های شبانه روزی انجمن تائید شده و 3 هزار عضو دیگر که از سایر صنوف بودند شناسایی و طبقه بندی شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز