خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه کردستان مطرح کرد:

تقویت جامعه علمی نیازمند پشتیبانی و سرمایه‌گذاری است

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۱۸۰

رئیس دانشگاه کردستان گفت: تقویت جامعه علمی در کشورمان نیاز به پشتیبانی دولتی و سرمایه گذاری دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فردین اخلاقیان روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه کردستان، افزود: مردم ایران همواره با پشتوانه منطق و فکر و بهره مندی از گفتمان نیز خط بطلانی بر جنگ و ستیز با دشمن داشته اما مورد هجوم و تجاوز قرار گرفت و توانست با استقامت و پایداری و دادن خون شهیدان پرچم کشور را برافراشته نگه دارد.

وی اظهار داشت: هر ملتی برای رسیدن به اقتدار و توسعه بایستی نهایت تلاش را داشته باشد و در این میان مردم در جنگ تحمیلی با متحمل شدن رنج و سختی ها توانستند بر مشکلات فائق بیایند به عبارتی جنگ هشت ساله مسیر رشد و تعالی را در دیگر زمینه ها هموار کرد.

اخلاقیان رسیدن به توسعه پایدار را منوط به دو مقوله دانست و گفت: در دین مبین اسلام توجه به کرامت انسانی و محترم شمردن حقوق بشر امکان رشد و پیشرفت را مهیا می کند کما اینکه به همین شیوه هم است و تمدن اسلامی با درنظر گفتن این مولفه همواره راه تعالی را می‌پیماید و نبود آن سبب افول و نابودی تمدن می‌شود.

رئیس دانشگاه کردستان وجود علم و تکنولوژی را دیگر مولفه رشد و تعالی جامعه برشمرد و افزود: به عینیت رساندن این مهم امروز به عهده جامعه دانشگاهی ست به طوریکه بعد از انقلاب اسلامی گام هایی استوار برای تحقق و ریشه دواندن علم و فناوری در کشور برداشته شد.

اخلاقیان عنوان کرد: کشور برای رسیدن به جایگاه واقعی خود در زمینه علم و فناوری نیازمند سرمایه گذاری نظام و آمادگی ذهنی و روانی جامعه جهت به کارگیری جوانان تحصیلکرده در زمینه های تحقیقاتی و پژوهش است.

در ادامه نیز سرهنگ بازنشسته علی حیدر پناهی به بیان ایراداتی درخصوص نقش و جایگاه پیشمرگان مسلمان کرد در جنگ تحمیلی پرداخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز