خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره تعاون روستایی سقز خبر داد:

امسال 40 هزار تن چغندرقند در شهرستان سقز برداشت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۴۰۹

رئیس‌اداره تعاون روستایی‌شهرستان سقز گفت: امسال 40 هزار تُن چغندرقند در این شهرستان برداشت می‌شود.

به گزارش ایلنا، عبدالله کریمی با اعلام این خبر افزود: عملیات برداشت چغندر قند از 20 شهریور از مزارع شهرستان آغاز شده است و این محصول توسط مراکز خرید شرکت‌های تعاونی روستایی تُرجان و صاحب خریداری می شود.

وی با بیان اینکه بیشتر چغندر قند سقز در زمین های روستاهای قهرآباد سفلی و صاحب تولید می گردد، اظهار کرد: برداشت این محصول تا پایان آبان ماه سالجاری ادامه خواهد داشت و تاکنون توسط مراکز خرید این اداره 7150 تن چغندر قند خریداری و به کارخانه جوین مشهد مقدس حمل شده است.

کریمی با اشاره به قیمت چغندر قند اظهار کرد: قیمت این محصول با عیار 16درصد ، سه هزار و 91  ریال می باشد که با افزایش یا کاهش یافتن عیار آن به ازای هر کیلوگرم قیمت تغییر می کند.

رئیس اداره تعاون روستایی سقز با بیان اینکه در سال زراعی قبل شرکت تعاونی روستایی صاحب و ترجان درسطح 650 هکتار با کشاورزان قرارداد منعقد  کرد و نهاده های مورد نیاز اعم از بذر ، کود ، سم ، ادوات و ماشین های کشاورزی  ومشاوره کارشناسی را تامین کردند اعلام کرد: اولویت خرید تضمینی با کشاورزان طرف قرارداد بوده و در صورت امکان نسبت به خرید چغندر آزاد کاران اقدام می شود.

وی درپایان گفت: کشاورزان توجه کافی داشته باشند که برداشت زود هنگام چغندر قند باعث کاهش عیار و بهره‌برداری محصول می گردد.

وی یاد آور شد: سال گذشته حدود21هزار تُن چغندر به صورت توافقی از چغندرکاران شهرستان توسط شبکه تعاون روستایی سقز خریداری شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز