خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی سروآباد خبر داد:

تولید ۱۳ هزار و ۷۲۰ تن انگور سیاه در سروآباد

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۶۸۴

مدیر جهادکشاورزی شهرستان سروآباد گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۳ هزار و ۷۲۰ تن انگور رشه در شهرستان سروآباد برداشت شود.

به گزارش ایلنا، مجید قاسمی نژاد با اشاره به جشنواره انگور رشه (سیاه) شهرستان سروآباد، گفت: از ۱۷۶۰ هکتار باغ انگور رشه دیم در شهرستان سرو آباد۱۳۳۰ هکتار آن بارور است. 

وی اظهار داشت: به طور متوسط در هر هکتار ۷ تن انگور رشه برداشت می‌شود که پیش‌بینی می شود در مجموع ۱۳ هزار و ۷۲۰ تن انگور رشه در شهرستان سروآباد امسال برداشت شود.

 قاسمی‌نژاد هدف از برگزاری جشنواره انگوره رشه سروآباد را شناسایی و معرفی ظرفیت‌های انسانی و طبیعی این شهرستان عنوان کرد و افزود: حفظ آب و خاک، جذب سرمایه‌گذار و تجلیل از انگورکاران نمونه از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی یادآورشد: با توجه به طرح توسعه باغات دیم در آینده افق مناسبی برای تولید این محصول وجود دارد چراکه باغات انگور رشه شهرستان سروآباد به ازای هر ۵ هکتار یک شغل ایجاد کرده که در مجموع ۹۵ شغل شکل گرفته است.

وی تاکید کرد: باتوجه به ظرفیت طبیعی این منطقه در تولید انگور رشه در آینده این محصول از تازه خوری خارج و بایستی با ایجاد صنایع فراوری نسبت به تولید محصولات فراوری شده انگور رشه اقدام شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروآباد از عرضه انگور رشه در بازارهای کشوری خبر داد و گفت: سازمان تعاون روستایی استان با ایجاد غرفه های عرضه محصولات کشاورزی استان در بازارهای تهران نسبت به عرضه انگور رشه اقدام می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز