خبرگزاری کار ایران

پارسافر خبر داد:

افزایش ۲۰ درصدی جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری گوشتی کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۵۹۸

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان کردستان گفت: جوجه ریزی واحدهای مرغداری گوشتی استان کردستان در نیمه اول سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 20 درصد افزایش پیدا کرده و به مرز 23 میلیون قطعه رسیده است.

 به گزارش ایلنا، محمد طاهر پارسافر با اعلام این خبر افزود: جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری گوشتی استان کردستان نیمه‌اول سال‌جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته بیش از 20 درصد افزایش و به مرز 23 میلیون قطعه رسیده است.

وی اظهار داشت: هشدارهای لازم درباره تبعات ناشی از افزایش جوجه‌ریزی و تراکم، به مرغداران استان داده شده و دامپزشکی کردستان به منظور صیانت از صنعت مرغدارای استان اقدامات لازم را به‌عمل آورده است.

 پارسافر اجرای سیستم مراقبت فعال و غیر فعال از واحدهای مرغداری استان، نظارت بر کیفیت جوجه یک‌روزه تولیدی، صدور مجوز بهداشتی جوجه‌ریزی، نظارت بر فاصله زمانی جوجه‌ریزی، نظارت بر توزیع واکسن و واکسیناسیون در واحدهای مرغداری را از جمله اقدامات پیشگیری از بیماری‌های طیور برشمرد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان کردستان گفت: همکاری با واحدهای مرغداری در پیگیری مشکلات هفته اول پرورش و کیفیت پایین جوجه‌های یک‌روزه بعنوان یکی از عواقب اصلی افزایش قیمت جوجه یک‌روزه ناشی از افزایش جوجه‌ریزی، برگزاری جلسات کارگروه تخصصی طیور و ارائه توصیه‌های لازم به مرغداران استان به‌ویژه در تامین جوجه یک‌روزه از منابع مطمئن، از اهم اقدامات انجام شده توسط دامپزشکی کردستان نیز از دیگر اقدامات کنترل و پیشگیری از بیماری‌های طیور در سطح استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز