خبرگزاری کار ایران

مدیر فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

انجام ماهانه 3000 ماموریت فوریت‌های پزشکی در کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۶۳۱

مدیرحوادث و فوریت‌های‌پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان اعلام کرد: این مرکز ماهانه بطور میانگین سه هزار مورد ماموریت فوریت های پزشکی را در استان انجام می دهد.

به گزارش ایلنا، سعدالله اسماعیلی با بیان اینکه تعداد کل پایگاه های استان کردستان 53 پایگاه است، گفت: از این تعداد 52 پایگاه ثابت شامل 18 پایگاه شهری و 30 پایگاه جاده ای در سطح استان، 4 پایگاه بصورت کد دوم در شهرستان های کامیاران، بانه ، قروه، مریوان و یک واحد موتورلانس در سنندج فعال هستند،.

وی اظهار داشت: همچنین پایگاه اورژانس هوایی نیز با پیگیری ریاست محترم ، معاون درمان و سایر مسئولان دانشگاه با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط در استان از مرداد ماه سالجاری با یک فروند بالگرد شروع بکار کرده و به مردم استان خدمات لازم را ارایه می دهد.

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه زمان رسیدن بر بالین بیماران و آسیب دیدگان را در 6 ماهه اول سالجاری در مجموع استان به طور میانگین در شهرها پنج و نیم دقیقه و در جاده ها 9 دقیقه ذکر کرد.

اسماعیلی افزود: این مرکز با تعداد 340 نفر پرسنل که 300 نفر از آنان عملیاتی بوده و در کل پایگاه ها تقسیم شده اند، بطور متوسط در هر ماه 3 هزار مورد ماموریت را در سطح استان انجام داده که از این تعداد یک چهارم مربوط به تصادفات جاده ای است.

وی اظهار داشت: این مرکز مجهز به 82 دستگاه آمبولانس شامل 11 تویوتاهای لوکس کمک دار و 71 بنز اسپرینتر (تیپ اورژانس کشور) است.

همچنین در راستای اجرای طرح امداد تابستانی در استان که از اول تیرماه سالجاری شروع شده و تا پایان شهریور ادامه خواهد یافت،  مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه پیرو دستورالعمل وزارتی اقدام به استقرار آمبولانس های پایگاههای جاده ای در حاشیه جاده ها جهت افزایش احساس امنیت مسافرین نموده است.

گفتنی است مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی‌کردستان در ارزیابی صورت گرفته توسط وزارت متبوع در سال 95 در رده عالی قرار گرفته و نیز در همان سال موفق به کسب رتبه اول در زمینه مدیریت بحران و حوادث غیر مترقبه در بین 54 دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز