خبرگزاری کار ایران

معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:

اختصاص30 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای رفع موانع تولید

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۶۲۳

گفت: امسال 30 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تسهیل و رفع موانع تولید در کشور اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش ایلنا، سیدمحمود نوابی امروز در همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان کردستان که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزارشد، گفت: از سال 80 تاکنون 16  همایش ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در 9 اسفندماه برگزار شده که نسبت به اولین دوره آن شاهد رشد 22 برابری در حوزه متقاضیان و 17 برابری در حوزه منتخبین بودیم.

نوابی حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور در ادامه عنوان کرد: هم اکنون 289 انجمن شهرستانی، 30 انجمن استانی و یک انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در کشورمان فعال هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان در دنیا نقش مهم و اثرگذاری دارند، بیان کرد: این انجمن ها ساختارهای مالی پیش بینی نشده در کشورما دارند که امیدواریم در حوزه توانمندسازی آنها بیشتر کار و اقدام شود.

وی بیان کرد: درماده6 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان  تاکید شده استانداران و دستگاه های اجرایی در حوزه شفاف سازی و فرایند حقوق مصرف کنندگان باید بر فرایند کاری واحدهای تولیدی نظارت داشته‌باشند.

معاون وزیرصنعت،معدن و تجارت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشورافزود: متاسفانه تاکنون ماده مذکور مورد غفلت واقع شده و کسی با جدیت در این حوزه وارد نشده است.

نوابی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا در حوزه عرضه از موارد حمایت های ما از تولید و مصرف کننده است، گفت: در قاچاق کالا خیلی از دستگاه ها نقش دارند و انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در حوزه مبارزه با توزیع وظایفی برعهده دارد.

وی از رشد 10 برابری جمع آوری کالای قاچاق در سطح عرضه در سال 95 نسبت به 94 خبر داد و اظهارداشت: امسال هم مبارزه با عرضه کالای قاچاق جزو اولویت های ما است.

معاون وزیرصنعت،معدن و تجارت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور با اشاره به اینکه در دولت یازدهم زیرساخت خوبی برای جهش صنعتی و خدماتی کشور ایجاد شده است، بیان کرد: 30 هزار میلیاردتومان امسال از سوی دولت دوازدهم برای تسهیل و رفع موانع تولید در کشور اختصاص پیدا کرده‌است.

نوابی ادامه داد: سال گذشته از میزان تسهیلات مربوط به رفع موانع تولید برای استان ها سهم تعیین شد ولی امسال سهمی وجود ندارد و هر استانی فعال تر و بهتر عمل کند می تواند تسهیلات بیشتری دریافت کند.

وی افزود: از 30 هزارمیلیارد تومان، 10 هزار میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی  در نظر گرفته شده و علاوه بر این امسال صنوف تولیدی هم می توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

معاون وزیرصنعت،معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور بیان کرد: وزارت صنعت،معدن و تجارت تعهد ایجاد 450 هزار شغل در سال جاری را داده است که درپنج ماهه نخست امسال حدود 50 در صد آن محقق شده‌است.

نوابی با اشاره به اینکه کردستان در سرمایه گذاری صنعتی دچار عقب ماندگی است، گفت: تعیین بسته ها و مشوق های سرمایه گذاری یکی از بهترین مسیرهای جبران این عقب‌ماندگی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز