خبرگزاری کار ایران

تدوین طرح جامع تأمین بلندمدت خدمات آب و فاضلاب در کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۴۳۰

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان از تهیه طرح جامع تأمین خدمات آب و فاضلاب تا سال ۱۴۲۰ به عنوان یک اقدام بسیار مهم این مجموعه خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدحسین محمدی با بیان این مطلب افزود: جمعیت فعلی شهرهای استان یک میلیون و ۱۲۶ هزار نفر است و با روند رشد فعلی در افق طرح، جمعیت شهری استان به یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر خواهد رسید؛ رشد جمعیت زیر پوشش خدمات شرکت از سال ۷۲ تا سال ۹۵ حدود ۹۶ درصد بوده است و پیش بینی می‌شود این درصد رشد از سال ۹۵ تا سال ۱۴۲۰ حدود ۵۹ درصد باشد.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان خاطرنشان کرد: تعداد اشتراک در حال حاضر بیش از ۳۳۲ هزار فقره است و در افق طرح تعداد اشتراکات به ۵۲۰ هزار فقره خواهد رسید، ضمن اینکه درصد رشد این مؤلفه از بدو تأسیس شرکت تا سال ۹۵ حدود ۲۶۲ درصد بوده و از سال ۹۵ تا سال افق طرح ۶۱ درصد پیش بینی می‌شود.

مهندس محمدی تصریح کرد: حجم آب تولیدی موردنیاز در شرایط فعلی ۱۰۷ میلیون متر مکعب در سال و در سال افق طرح ۱۵۵ میلیون مترمکعب است و درصد رشد این مؤلفه از سال ۷۲ تا سال ۹۵ حدود ۱۴۲ درصد و درصد رشد از سال ۹۵ تا سال افق طرح حدود ۴۶ درصد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی‌حجم فاضلاب تولیدی نیازمند تصفیه در وضعیت فعلی حدود ۸۵ میلیون مترمکعب و در سال افق طرح ۱۲۴ میلیون مترمعکب در سال است و پیش بینی می‌شود از سال ۹۵ تا زمان افق طرح در این بخش نیز با رشدی ۴۵ درصدی مواجه باشیم.

محمدی افزود: در این طرح قرار است برای ۲۵ شهر سنندج، شویشه، سقز، صاحب، بانه، بوئین، کانی‌سور، آرمرده، قروه، دزج، دلبران، سریش آباد، دهگلان، بلبان آباد، بیجار، بابارشانی، دیواندره، زرینه، کامیاران، موچش، مریوان، سروآباد، کانی دینار، حسن آباد یاسوکند و اورامان به صورت بلندمدت کار تأمین آب انجام شود و اعتبار مورد نیاز برای تأمین آب بلندمدت بر اساس این طرح بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان یادآور شد: همچنین در این طرح موضوع ایجاد و افزایش تأسیسات فاضلاب مدنظر قرار گرفته است، افزایش ظرفیت تأسیسات فاضلاب شهرهای بانه، بیجار، دهگلان، دیواندره، سریش آباد، سقز، سنندج، قروه، کامیاران، مریوان و یاسوکند با ۱۸۰۰ کیلومتر طول شبکه و خط انتقال در نظر گرفته‌شده که جمع کل هزینه موردنیاز این بخش بالغ بر ۴۱۰ میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: در خصوص ایجاد تأسیسات فاضلاب در شهرهای فاقد تأسیسات در افق ۱۴۲۰ برای ۱۷ شهر دلبران، دزج، بلبان آباد، موچش، بابارشانی، زرینه، صاحب، بوئین، آرمرده، کانی سور، شویشه، کانی دینار، سروآباد، اورامان، پیرتاج و توپ آغاج تأسیسات فاضلاب ایجاد می‌شود.

 محمدی تأکید کرد: طول شبکه و خط انتقال موردنیاز ۱۷۴ کیلومتر و جمع کل هزینه در این بخش بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی در پایان گفت: با اتخاذ این تدابیر و اجرای این‌گونه اقدامات امیدواریم زمینه بهره‌مندی هرچه بیشتر شهروندان کردستانی از خدمات تأمین آب و فاضلاب فراهم شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز