خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کردستان خبر داد:

موافقت نهایی با بازگشایی بازارچه مرزی سیف سقز

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۰۹۸

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کردستان از موافقت نهایی دستگاه‌های مختلف با بازگشایی بازارچه سیف سقز خبر داد.

به گزارش‌ایلنا، علیرضا آشناگر با بیان این مطلب افزود: پس از پیگیری‌های متعدد مسئولان استانی و شهرستانی، نماینده سقز و بانه در مجلس، فعالان‌اقتصادی و رسانه‌ای و موافقت هیات دولت موضوع بازگشایی بازارچه سیف سقز بصورت ویژه در دستورکار استانداری کردستان، وزارت کشور و معاونت اول ریاست جمهوری و شورای‌عالی امنیت ملی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: بازگشایی بازارچه سیف مورد موافقت نهادهای نظامی، امنیتی و مرزبانی مستقر و مرتبط با بازارچه‌های‌مرزی قرار گرفت و منتظر ابلاغیه‌نهایی جهت بازگشایی و استقرار واحدهای‌اداری برای شروع دوباره فعالیت های این بازارچه هستیم.

آشناگر ضمن تقدیر از پیگیری همه مسئولان، نهادهای اجرایی و نظارتی، فعالان اقتصادی و رسانه ای برای پیگیری موضوع و موافقت نهایی با بازگشایی این بازارچه، اظهار امیدواری کرد بازگشایی بازارچه مرزی سیف با عنایت به موقعیت استراتژیک سقز بعنوان پل ارتباطی شمالغرب با جنوب کشور و اقلیم کردستان عراق، نقش مهمی در تحولات اقتصادی، رونق بازار و تجارت سقز و ایجاد اشتغال داشته باشد.

گفتنی است بازارچه سیف یکی از مراکز مهم اقتصادی منطقه بود که از سال ۹۱ بدلایل نامعلوم تعطیل شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز