خبرگزاری کار ایران

سید جمیل احمدی خبر داد:

اولین دوره مسابقات مهارت اپلیکیشن موبایل در سنندج آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۶۷۳

اولین دوره مسابقات کشوری آزاد مهارت اپ موبایل (اپلیکیشن موبایل) به‌صورت آنلاین در مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران شهرستان سنندج با حضور 11 تیم از 11 استان کشور آغاز شد.

به گزارش ایلنا، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان در آئین افتتاحیه این دوره از مسابقات اظهار کرد: این مسابقات به مدت 2 روز (یکم و دوم شهریور) به صورت آزاد برگزار می شود و محدودیت سنی ندارد.

سید جمیل احمدی افزود: برگزاری رقابت ها به صورت آنلاین، ملی و استانی، از ابتکار عمل این دوره از مسابقات است.

به گفته وی، هدف از برگزاری مسابقات، شناسایی افراد مستعد در زمینه اپلیکیشن موبایل، زمینه سازی برای ایجاد ارتباط آنان با بازار کار و بهره گیری از توانمندی های آنها است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان به عمومی بودن این دوره از مسابقات اشاره کرد و گفت: امید است در دوره های بعدی، رشته ها و محورهای مسابقات اپلیکیشن مشخص شود. 

احمدی با بیان اینکه کردستان در طرح تکاپو و آی تی، جزو استان های برتر کشور محسوب می شود، ادامه داد: زیرساخت های فکری و سخت افزاری این طرح در استان وجود دارد.

وی تاکید کرد: برگزاری چنین مسابقاتی در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، توسعه دولت الکترونیک و استفاده صحیح از فناوری اطلاعات است.

گفتنی است اپلیکیشن‌ موبایل، نرم افزارهایی است که ارتباط مستقیم با پردازنده‎های سیستم عامل گوشی همراه دارند و به صورت مستقیم درخواست‎های کاربران را انجام می‌دهد. 

این مقام مسئول افزود : هم اکنون 119 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای  و 12 مرکز دولتی در استان کردستان آموزش های فنی و حرفه ای را به کارآموزان ارائه می دهند.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان دربخش دیگری از سخنان خود بیان داشت : در مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی این استان سالانه 3 میلیون و 340 هزار نفر - ساعت آموزش در 350 حرفه و 31 رشته مختلف انجام می شود و در آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای نیز سالانه 1 میلیون و 250 هزار نفر-  ساعت آموزش در 213 حرفه و در 24 رشته مختلف انجام می شود.

 شایان ذکر است سالانه بیش از 23 هزار نفر در مراکز آموزشی فنی و حرفه ای استان کردستان در رشته های مختلف آموزش های مهارتی را فرا می گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز