خبرگزاری کار ایران

ذوالفقار یزدان‌مهر خبر داد:

آغاز ساخت 200 خوابگاه دانشجویی برای جبران کمبود فضای دانشگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۶۷۱

رئیس صندوق رفاه دانشجویان از آغاز ساخت 200 خوابگاه دانشجویی برای جبران کمبود فضای دانشگاه‌ها با مشارکت صندوق رفاه دانشجویان و بخش‌خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ذوالفقار یزدان‌مهر امروز در نشست 2 روزه معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور افزود: افزایش و مدیریت موثر منابع مالی، ارتقاء سطح کمی و کیفی وام و خدمات رفاهی دانشجویان و اهتمام به ارایه تسهیلات موثر و هدفمند، توام با کرامت انسانی، سرمایه‌گذاری و ایجاد درآمدهای پایدار و نیل به خودکفایی صندوق، بهره گیری حداکثری از ظرفیت نهادهای عمومی و خیرین، نظارت و ارزیابی موثر و نظام مند بر نحوه خدمات رفاهی از اقدامات و برنامه‌ریزی های ما مبتنی بر سند راهبردی بوده است.

وی افزود: درآمد اختصاصی صندوق رفاه دانشجویان با برنامه ریزی‌ها و ظرفیت سازی هایی که صورت گرفت از 180 میلیارد تومان به 380 میلیارد تومان در سال گذشته رسید و امسال بنا داریم این رقم را به 400 میلیارد تومان برسانیم.

یزدان‌مهر اضافه کرد: درآمد صندوق رفاه دانشجویان از سال 88 تا 91، 291 میلیارد تومان بود که از سال 92 تا 96 به 1140 میلیارد تومان رسید که رشد قابل توجهی است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به رشد اعتبارات عمومی صندوق رفاه گفت: صندوق رفاه دانشجویان بیشترین رشد اعتبارات عمومی را داشت که هر سال 20 درصد به اعتباراتش اضافه شد همچنین با هم افزایی سازمان برنامه و بودجه 60 میلیارد تومان به صورت مشارکتی برای رفع منع خوابگاه سازی اختصاص داده شد که در برنامه ششم توسعه بتوانیم کمبود فضاهای خوابگاهی را جبران کنیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس 200 خوابگاه با مشارکت دانشگاه، خیرین و بخش خصوصی در حال ساخت است که سود بانکی آن توسط صندوق رفاه پرداخت می‌شود و از محل اجاره بهایی که از دانشجویان اخذ می‌شود اقساط بانک پرداخت خواهد شد.

مشاور وزیر علوم درباره وام ویژه دکتری گفت: وام ویژه دکتری در سال 93 حدود 500 هزار تومان و در مجموع سه میلیارد و 800 تومان پرداخت کردیم، اما در سال 94، 20 میلیارد وام پرداخت شد و در سال 95، 60 میلیارد تومان وام دکتری دادیم و محدودیت آزمون جامع را برداشتیم و این وام به تمام دانشجویان دکتری روزانه غیربورسیه و جایابی نشده پرداخت شد.

وی افزود: امسال نیز 30 میلیارد تومان سازمان برنامه و بودجه متقبل شد که بانک توسعه و تعاون این مبلغ را به عنوان وام دکتری پرداخت کند 15 هزار دانشجوی دکتری برای سه ماه اول سال جاری ثبت‌نام کردند که 12 هزار نفر تاکنون وام‌ها را دریافت کردند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در مورد پرداخت وام دکترا در تابستان گفت: با موافقت رئیس هیئت امنای صندوق در ایام تابستان نیز به دانشجویان دکتری وام پرداخت می‌شود.

وی درباره جذب حمایت نهادهای عمومی و خیرین توسط صندوق رفاه گفت: سال‌های 94 و 95 توانستیم 232 میلیارد تومان از نهادهای مختلف مانند بنیاد 15 خرداد، بنیاد مستضعفان، شهرداری‌تهران و سایر نهاد‌ها حمایت‌های مادی جذب کنیم که 28 خوابگاه دخترانه در مناطق محروم توسط بنیاد 15 خرداد در حال ساخت است که 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز