خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان مطرح کرد:

افزایش کیفیت کالاهای داخلی امکان رقابت با کالاهای خارجی را مهیا می کند

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۰۹۶

استاندار کردستان گفت: با افزایش کیفیت و کمیت کالاهای داخلی قابلیت رقابت با کالاهای خارجی فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالمحمد زاهدی امروز در پنجمین جلسه اصلی کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که با حضور رئیس سازمان استاندارد کشور در استانداری تشکیل شد با بیان اینکه استان کردستان در مبادلات مرزی دچار چندین چالش است، افزود: اشغال و درآمد مردم کردستان از قرن ها پیش وابسته به مبادلات مرزی بوده و این تعلق خاطر همچنان وجود دارد لذا ساماندهی مبادلات مرزی در این راستا صورت گرفت.

وی کولبری و مباحث کولبران را مورد توجه قرار داد و گفت: کولبران به باور ما کسانی هستند که از مرزهای کشور با نظارت و میزان مشخصی از کالا اقدام به واردات اقلام می کند و سه شهرستان بانه، مریوان و سروآباد درگیر این مسئله هستند.

استاندار کردستان دیگر مشکل کالای قاچاق را ضربه به تولیدات داخلی عنوان کرد و اظهار داشت: واردات کالاهای خارجی اقتصاد کشور را مورد تهدید قرار می دهد و در این میان کشور با اتخاذ تدابیری نظیر افزایش کیفیت و کمیت کالاهای داخلی جهت قابلیت رقابت با کالاهای خارجی می تواند به کشورهای همسایه نفوذ یابد.

زاهدی ادامه داد: بررسی کیفیت کالاهای وارداتی به لحاظ استاندارد مقوله مهم دیگری است که عمدتا با کالاهای سلامت محور شناخته می‌شوند و در این زمینه باید حساسیت لازم به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه کالاهای سلامت محور مشمول مقررات استاندارد می شود، ابراز داشت: جهت نظارت و ارزیابی کالاهای وارداتی ایجاد آزمایشگاه در مرز باشماق و سیرانبند می تواند مانع بروز مشکلات شود.

زاهدی در خصوص عدم انطباق استاندارد کشور در اقلیم کردستان عراق خاطر نشان کرد: در اقلیم عراق شرکت های خارجی حضور دارند و مبنای عمل آنها به تبع نیز برگرفته از استاندارد خارجی است هرچند معتقدم این موارد بهانه ای بیش نیست چراکه آنها خواستار محدود کردن صادرات به اقلیم عراق از سوی کشور ایران هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز