خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان مطرح کرد:

آگاهی زیر بنای جامعه دارای توسعه است

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۲۹۸

استاندار کردستان آگاهی را زیر بنا و زیر ساخت جامعه دارای توسعه ارزیابی کرد و گفت: هر چقدر حوزه رسانه در انعکاس اخبار و واقعیت ها فعال و پویاتر باشد جامعه به سمت توسعه متوازن پیش می رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالمحمد زاهدی شامگاه سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت 17 مرداد که با حضور اصحاب رسانه در استانداری تشکیل شد، ضمن تبریک روز خبرنگار از زحمات این قشر قدردانی کرد و گفت: عرصه خبر و فعالیت در این حوزه به مرور زمان دستخوش تغییراتی شده به طوری که از نگارش یک حادثه و رویداد فراتر رفته و به تولید خبر از یک پیشامد مهم و تاثیرگذار منجر شده است.

وی اظهار داشت: امروز خبرنگاران صرفا به اطلاع رسانی و تولید خبر بسنده نمی‌کنند بلکه جامعه را در عرصه‌های مختلف مورد ارزیابی و تحلیل قرار می دهند.

زاهدی با اشاره به اینکه امکان انتقاد و قضاوت در تحلیل مسایل وجود دارد، افزود: اگرچه جامعه ما از تحلیل مبرا نیست و عمده قضاوت ها متوجه مدیران و مسئولان بوده اما این امر به قدرت و عمق تحلیل مدیران نسبت به رخداد های ایجاد شده در جامعه کمک کرده است.

استاندار کردستان ابراز داشت: جامعه نیازهای متفاوت دارد اما یک نیاز اساسی که در جامعه مهم شمرده می‌شود آگاهی است و در این راستا خبرنگاران در کنار سایر نهادهای آموزشی نقش جدی در تولید آگاهی دارند.

زاهدی آگاهی را زیر بنا و زیر ساخت جامعه دارای توسعه ارزیابی کرد و گفت: هر چقدر حوزه رسانه در انعکاس اخبار و واقعیت ها فعال و پویا تر باشد جامعه به سمت توسعه متوازن پیش می رود.

وی عنوان کرد: چنانچه این قشر به عنوان یک صنف فارغ از اختلاف نظر و دیدگاه های متفاوت که وجود دارد عمل کنند به اعتلای جامعه یاری رساندند.

استاندار کردستان ادامه داد: صنف روزنامه نگار باید افزون بر منافع شخصی، منفعت جامعه را هم در نظر بگیرد و لازمه این امر هم حرفه ای و مسلط بودن در کار است.

زاهدی بر وسیع بودن حوزه نگاه خبرنگار تاکید کرد و گفت: خبرنگار به عنوان مرجع تاثیر گذار با اشرافیت بر موضوع های مختلف می تواند راهگشای مسایل و مشکلات باشد.

وی خاطرنشان کرد: شغل خبرنگاری در کشور ما با وجود درآمد اندک و عدم امنیت، مطمئن و ثابت نیست و دلیل ابقای برخی در این عرصه انگیزه و علاقه زیاد به این حوزه است.

این مقام مسئول بر آموزش و حرفه ای شدن نیروهای عرصه خبر تاکید کرد و اظهار داشت: خانه مطبوعات با برگزاری دوره های آموزشی فنون و شیوه خبر نویسی و تحلیل مسایل را به خبرنگاران جهت انگیزه برای ابقای در این عرصه می تواند مهیا کند.

زاهدی بحث بیمه و مسکن خبرنگاران را مورد توجه قرار داد و افزود: اگرچه این امر جزو حیطه اختیارات من نسیت اما در پیگیری بیمه و مسکن خبرنگاران از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز