خبرگزاری کار ایران

نماینده اتحادیه خبازان سنندج مطرح کرد:

رویه واگذاری پروانه کسب خبازی‌ها در سنندج بدون کارشناسی انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۲۴۵

نماینده اتحادیه خبازان سنندج گفت: در هر شهری ایجاد نانوایی‌ها باید بر اساس جمعیت آن شهر باشد اما این کار در سنندج بدون کار کارشناسی انجام و موجب شده کسانی که هیچ تجربه و سر رشته‌ای در زمینه پخت نان ندارند وارد این عرصه شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسینی نسب شامگاه شنبه در جلسه هم اندیشی خبازان استان کردستان که با حضور فرماندار سنندج و رئیس سازمان صنعت و معدن در سنندج، افزود: خلاء و نبود فرصت برای رشد خبازها مانع از تعریف شدن از خبازی به عنوان واحد اقتصادی قدرتمند شده و این امر ناشی از عدم شناخت خبازی و نقش مهمی است که در جامعه ایفا می کند.

وی خبازی را جزو صنوف ضعیف برشمرد و گفت: این قشر آنچنان مورد حمایت ویژه دولت قرار نگرفته به طوری که با اعمال قانون نظام صنفی بستر گریز و تخلف از مقررات به رغم میل باطنی خبازان بوجود آمد.

نماینده اتحادیه خبازان سنندج اظهار داشت: یکی از بی‌مهری‌های حاکم بر این قشر ثابت بودن قیمت نان با وجود افزایش حامل‌های انرژی است که فشار زندگی را بر دوش خبازان بیش از پیش کرده است.

حسینی نسب ادامه داد: در گذشته وضعیت خبازی‌ها با توجه به اینکه روزانه سهمیه 10 کیسه پخت داشتند بهتر بود و درآمد واحدهای نانوایی هم جوابگوی هزینه کارگری و ... بود اما اکنون با توجه به تراکم بیش از حد خبازی‌ها فروش نان کم شده و درآمد آنان نیز دیگر جوابگوی هزینه کارگر، گاز، برق و آب و... نیست.

وی با بیان اینکه اتحادیه خبازی فارغ از نقص و ضعف نیست، افزود: بستر این ضعف‌ها در تبیین قانون‌هایی است که اعمال می شود لذا می‌طلبد چاره اندیشی در این زمینه صورت گیرد.

نماینده اتحادیه خبازان سنندج با انتقاد از رویه واگذاری پروانه کسب خبازی‌های جدید در سنندج بدون کار کارشناسی عنوان کرد: در هر شهری ایجاد نانوایی‌ها باید بر اساس جمعیت آن شهر باشد اما متأسفانه این کار در سنندج بدون کار کارشناسی انجام شده و موجب گردیده کسانی که هیچ تجربه و سر رشته‌ای در زمینه پخت نان ندارند وارد این عرصه شوند و این موضوع بی‌تجربگی، مشکلاتی را دامن‌گیر مردم کرده که بی‌کیفیتی نان یکی از این مشکلات است.

وی دیگر عامل موثر در کاهش کیفیت نان را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: از آنجا که درآمد کارگر و کارفرما در نانوایی‌ها کم شده دیگر برای پخت نان وقت زیادی نمی‌گذارند و در نتیجه کیفیت نان تحت تأثیر قرار می‌گیرد و مسائلی مانند کم‌فروشی و گران‌فروشی نیز به وجود می‌آید.

حسینی نسب بر پلمپ واحد های غیر مجاز تاکید کرد و بیان داشت: اقدام جدی در برخورد با این امر لازم و نیاز است چراکه ایجاد خبازی گسترده در محدود شدن درآمد می تواند موثر واقع شود کما اینکه این امر در حال بروز و ظهور است.

نماینده اتحادیه خبازان سنندج ابراز داشت: این واحدها چون مجوز ندارند تعزیرات حکومتی نیز نظارتی روی آنها ندارد اما برابر با قانون نظام صنفی باید اتحادیه خبازان نسبت به پلمب این واحدها اقدام کند و با این که بارها این کار صورت گرفته اما متأسفانه پس از مدتی در محلی دیگر شروع به فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز